camxer Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Har klart å svi hovedkortet til min kjære p4 2,4C socket 478 prosessor. Jeg har et ganske ok AGP skjermkort (radeon 9800 PRO AIW). Skal kjøpe et nytt hovedkort, men jeg lurer på om det finnes et s478 hovedkort som har både AGP og PCI-E? i tilfelle jeg kjøper et PCI-E skjermkort i fremtiden... Har hørt at AsRock har kommet med flere "Combo" løsninger, men finner de ikke i nettbutikkene Takker for alle svar Endret 14. oktober 2005 av camxer Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Veit at Biostar skal ha et s478 hovedkort med både PCI-E og AGP, men veit ikke om det selges i noen butikker i Norge... Mener også at ASUS har et "combo" kort, men tør ikke si det for sikkert.. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Er det noen andre som kjenner til et slikt hovedkort som selges i Norge da? Trenger litt hjelp... Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...2AA4D7465491AFB Går dette? Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Hva gikk galt med hovedkortet ditt? Ser du har klokket det en smule Husk at hvis du går for en slik combo løsning, vil du nok få et ytelsestap i forhold til det kortet du har. Slike combo løsninger er hverken fugel eller fisk, siden den ene løsningen går på bekostning av den andre. Jeg ville heller ha kjøpt et demo kort fra komplett, og ventet til du må bytte skjermkort og heller gått for en komplett oppgradering av pc'en. Endret 15. oktober 2005 av Tor-K-El Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...2AA4D7465491AFB Går dette? 5008862[/snapback] Det går ikke, siden han har S487 og dette kortet er for S775. Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...2AA4D7465491AFB Går dette? 5008862[/snapback] Socket 775. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Hva gikk galt med hovedkortet ditt? Ser du har klokket det en smule Husk at hvis du går for en slik combo løsning, vil du nok få et ytelsestap i forhold til det kortet du har. Slike combo løsninger er hverken fugel eller fisk, siden den ene løsningen går på bekostning av den andre. Jeg ville heller ha kjøpt et demo kort fra komplett, og ventet til du må bytte skjermkort og heller gått for en komplett oppgradering av pc'en. 5008895[/snapback] Hehe, det er sant det... har overklokket en del, men det var ikke dette som drepte hovedkortet. Et uhell ved bytting av vannblokken gjørde sitt Tingen er at jeg har kikket litt på prisguiden og fant noen pci-e skjermkort som er gunstig og yter bedre enn agp til samme pris. Mitt cpu som er veldig oc-vennlig yter godt nok spesielt når den kjører på 3,6GHz 1200MHz FSB Jeg forventer ikke samme oc resultater fra et Combo hovedkort, men jeg ser at det finnes ikke noen s478 HK med pci-e i norge... Så finnes det en overgang socket fra agp til pci-e?? Har lite lyst til å bli kvitt min kjære p4 2,4 C Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Asrock P4Dual-915GL, i915GL, LAN, FSB800, SATA, VGA, PCI Express/AGP, Dual DDR400 Fåes kjøpt hos SHG for 488 kr. + frakt/porto. Har ikke noe erfaring med dette kortet, tviler egentlig på at det er OC vennlig, men går jo ann å prøve... Ellers har du et Asus kort med PCIx port. Asus P4GPL-X Intel 915PL, GLAN, 8 Channel Surround Audio, PCI-Express, Dual DDR400 Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 De fleste hovedkort med både PCI-e og AGP kjører jo AGP-sporet via et vanlig PCI-spor, noe som betyr at kortet får en båndbredde på 133 MB/s som igjen betyr rimelig dårlig ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå