Gå til innhold

Tilbakemelding ønskes på valg av GPU,CPU og HK ...

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har bestemt for å oppgradere maskina jeg har i dag. Maskina brukes til spilling (BF2, Halflife og det som måtte komme av nye spill) samt videoredigering for hjemmebruk.

Etter å ha trålet nettet for informasjon har jeg funnet ut at jeg vil satse på følgende komponenter. Jeg håper noen kan gi meg noen tips angående hvert valg. Jeg er interessert i å gå for den dyreste komponenten dersom dette har noen for seg med tanke på mitt bruk. Hvis ikke satser jeg på billigste komponent. Jeg er selvølgelig også åpen for helt andre forslag!

PROSESSOR:

AMD Athlon 64 3500+ (Venice) socket 939 ca. 1600,-

eller

AMD Athlon 64 x2 3800+ ca. 2995,-

SKJERMKORT:

GeForce 6800GT eller GeForce 6800GT Ultra eller GeForce7800GT. For meg virker det som om disse er priset ganske likt - hva er egentlig det beste kjøpet her (modell / merke)?

HOVEDKORT:

Her har jeg ingen ide, men det jeg vil ha er ett godt, raskt hovedkort med integret lyd, RAID, IDE og SATA, PCIem, 4 minne plasser samt at kortet fungerer på første forsøk! Jeg overklokker ikke, og vil helst ikke har et hovedkort som krevet BIOS oppdatering før bruk for i det hele tatt i fungere (har lest en del om slike kort her på forumet). Kortet må passe til et ATX midi kabinett.

MINNE:

2 x 512 minne hastighet 3200 (trenger ikke være dyreste sorten). På sikt kommer jeg til å utvide med ytterligere 2 x 512.

Jeg takker for alle innspill!

mvh.

muthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar.

Da satser jeg på GeForce 7800 i steden for 6800. Men er prosessoren i stand til å kjøre dette bra? Vil den ikke bli en flaskehals? Jeg har kun eid intel prosessorer tidligere og har ikke fulgt med i timen de siste årene, men jeg er enig i at AMD Athlon 64 3500+ virker som et godt kjøp med tanke på ytelse / pris.

Minne på 2Gb kommer jeg i hvert fall til å gå for.

mvh.

muthe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...