titus Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Problemstillingen er nok velkjent - PC'en er på arbeidsrommet, ønsker å overføre lyd og bilde til stua, med: - minimum av kabling - minimum av støy i stua. Tanken er da å overføre alt via en vanlig ethernetkabel. Tenker at dekomprimering av video bør skje på hovedPC'en og at bare bildet sendes til stuePC'en. Lyden må gå via lydkortet i stuePC'en. Kan stuePC'en boote fra en nettverksdisk? Er dette lurt, eller skal jeg heller satse på en selvstendig stuePC? mvh Titus Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hvis du bare skal se film eller høre på musikk i stua så finnes det (Kizz?) DVD spillere med trådløst nettverkskort og innebygd hd så du kan spille film og musikk i stua fra pc'en på arbeidsrommet uten å i det hele tatt ha en pc i stua. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Du kan også se på MediaMVP fra Hauppauge. -C- Lenke til kommentar
titus Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Takker for gode innspill :-) ...jeg tenkte ikke på slike produkter i det hele tatt, men de kan kanskje gjøre jobben. Støtte for DIVX er imidlertid et must, så Hauppauge MediaMVP er nok ikke aktuell. Ellers så har jeg rippet filmer og godt utenfor "divx-certified"-valgene, så jeg er litt usikker på om Kiss-spillerne klarer det. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 MediaMVP støtter divx som faen den. Kluet er at den gjør om ALT (inkl. menyer etc) til en MPEG2 strøm før det når fram til klienten. MediaMVP kan i tillegg brukes til en frontend for GBPVR. -C- Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Problemstillingen er nok velkjent - PC'en er på arbeidsrommet, ønsker å overføre lyd og bilde til stua, med:- minimum av kabling - minimum av støy i stua. Tanken er da å overføre alt via en vanlig ethernetkabel. Tenker at dekomprimering av video bør skje på hovedPC'en og at bare bildet sendes til stuePC'en. Lyden må gå via lydkortet i stuePC'en. Kan stuePC'en boote fra en nettverksdisk? Er dette lurt, eller skal jeg heller satse på en selvstendig stuePC? mvh Titus 5004108[/snapback] Det kommer an på om du skal ha en hjemme-video-pc, eller hjemme-kino-pc. =) For å se litt divx og mp3 er det meste bra nok. Hvis du planlegger å se på DVD, HDTV, prosessere bildet, stiller det strengere krav til cpu og båndbredder. Det er generelt ikke en god ide å sende ukomprimert video fra server til klient (tenk på båndbredden) knut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå