Gå til innhold

KlientPC til stua?

Anbefalte innlegg

Problemstillingen er nok velkjent - PC'en er på arbeidsrommet, ønsker å overføre lyd og bilde til stua, med:

- minimum av kabling

- minimum av støy i stua.

Tanken er da å overføre alt via en vanlig ethernetkabel. Tenker at dekomprimering av video bør skje på hovedPC'en og at bare bildet sendes til stuePC'en. Lyden må gå via lydkortet i stuePC'en.

Kan stuePC'en boote fra en nettverksdisk?

Er dette lurt, eller skal jeg heller satse på en selvstendig stuePC?

mvh Titus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for gode innspill :-)

...jeg tenkte ikke på slike produkter i det hele tatt, men de kan kanskje gjøre jobben.

Støtte for DIVX er imidlertid et must, så Hauppauge MediaMVP er nok ikke aktuell.

Ellers så har jeg rippet filmer og godt utenfor "divx-certified"-valgene, så jeg er litt usikker på om Kiss-spillerne klarer det.

Lenke til kommentar
Problemstillingen er nok velkjent - PC'en er på arbeidsrommet, ønsker å overføre lyd og bilde til stua, med:

- minimum av kabling

- minimum av støy i stua.

Tanken er da å overføre alt via en vanlig ethernetkabel. Tenker at dekomprimering av video bør skje på hovedPC'en og at bare bildet sendes til stuePC'en. Lyden må gå via lydkortet i stuePC'en.

Kan stuePC'en boote fra en nettverksdisk?

Er dette lurt, eller skal jeg heller satse på en selvstendig stuePC?

mvh Titus

5004108[/snapback]

Det kommer an på om du skal ha en hjemme-video-pc, eller hjemme-kino-pc. =)

For å se litt divx og mp3 er det meste bra nok. Hvis du planlegger å se på DVD, HDTV, prosessere bildet, stiller det strengere krav til cpu og båndbredder.

Det er generelt ikke en god ide å sende ukomprimert video fra server til klient (tenk på båndbredden)

knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...