_Marvin_ Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hallo forumbrukere Er ikke helt oppdatert på hva som dugger og hva som ikke strekker til. Saken er at jeg er ute etter en spill maskin som er sprek av seg. Etter det jeg har forstått så er det AMD som er tingen når det kommer til spill (ikke erfart personlig). Så da finner jeg det naturlig å hoppe over til AMD. Det jeg håper på er at det er noen på dette forumet som kan komme med innspill ut etter følgende oppsett: Penger tilgjengelig: 9000kr MAKS (helst under 9000) Dagens pc jeg besitter: HK: Asus P4P800 Deluxe (vil bytte) Skjermkort: Ati Radeon 9800XT (vil bytte) CPU: 2,6 Ghz P4 (vil bytte) Ram: DDR PC3200 2Gb (vil ta med over til nytt system) Konklusjon: Vil bytte HK, Skjermkort og CPU Nå til det jeg trenger innspill på. Er mine valg kloke eller latterlig Kom med innspill på andre deler som jeg burde velge. Mitt utvalg til nye deler: HK:Sapphire Pure Innovation kr 1695,- Skjermkort: Sapphire Radeon X1800XL kr 3895,- CPU: AMD Athlon 64 3800+ kr 2850,- eller er X2 noe og satse på...? Som f.eks: AMD Athlon 64 X2 3800+ kr 2995,- Pris vanlig cpu: 8440,- Pris X2 CPU: 8585,- (Er X2 verdt pengene? Framtidsrettet?) Også kommer jo også spørsmålet om dette er egnet til spilling? Er oppsettet optimalt? Trenger jeg kanskje også å bytte ut minnet? Innkjøpet vil nok ta plass innen 3 månder. Takk på forhånd for alle svar Eskil Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Hovedkortet du ser på har jeg ikke hørt så mye om, men har kan hvertfall si deg at hovedkort basert på Nvidia Nforce 4 brikkesett er veldig bra. Selv har jeg dette hovedkortet og er veldig fornøyd. Ellers vil jeg anbefale deg å se på et 7800GT skjermkort istede for X1800XL da de er billigere, yter bedre og i tillegg er tilgjengelige Personlig ville jeg ha gått for X2en selv om den andre prosessoren du har sett på er klokket høyere. Tror også det kommer nye drivere etterhvert som gjør at de(X2) kan bruke mer av potensialet sitt i spill også. Her er foresten et par tester av X2 gjort av hardware.no: 1 2 Endret 14. oktober 2005 av Zipman Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg ville valgt X-2, selv om de aller fleste spill I DAG vil kjøre bedre på den andre CPU'en du har valgt. Jeg har nemlig tro på at dette vil endre seg. Flere og flere spill og andre applikasjoner vil støtte dobbeltkjerne, og i skjermkortprodusenter kommer/har kommet med oppdaterte drivere som skal utnytte dobbeltkjerneprosessorer. Lenke til kommentar
_Marvin_ Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Takk for innspillene angående X2, testene ga jo en rimelig klar tale. Det blir nok en X2 3800+. DFI kortet så jeg ikke støttet dual core i spec'n. Vil det si at det ikke støtter en X2 CPU? Om noen har anbefalinger på kort som støtter X2 så taes det mot med stor takk. Lenke til kommentar
Viewety Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 DFI hovedkortet støtter dual-core, men ikke to prosessorer på hovedkortet. Altså kan du ikke ha to A64 prosessorer på kortet, men du kan ha en X2 prosessor. Tror ikke du bør bekymre deg over hovedkort med Nforce 4 og nyere brikkesett med tanke på at det skal støtte dual-core. Dersom du hadde hatt et hovedkort med Nforce 4 brikkesett og socket 939 fra før, ville det kanskje ikke støttet X2, men alt som skulle til for at det skulle støttet dual-core hadde vært en bios oppgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå