Gå til innhold

Norge vs Tsjekkia, hva tror du?

LarsP

Anbefalte innlegg

- har 3-4 spillere som er på noen av verdens beste lag Carew, Riise, Hagen, Gamst (Blackburn er vel ikke et av verdens beste, men de er ivertfall gode)

Eh.....er Lyon, Liverpool, Zenit St. Petersburg og Blackburn blant verdens beste lag?

Vel, Lyon er gode for tida, men de andre er ikke en gang i nærheten.....

Pantera

5012767[/snapback]

Haha, enig. Lyon er faktisk i mine øyne topp-5 i Europa, men de tre siste er middelmådige lag imho (og ja, jeg vet at Liverpool vant Champions League!).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- har 3-4 spillere som er på noen av verdens beste lag Carew, Riise, Hagen, Gamst (Blackburn er vel ikke et av verdens beste, men de er ivertfall gode)

Eh.....er Lyon, Liverpool, Zenit St. Petersburg og Blackburn blant verdens beste lag?

Vel, Lyon er gode for tida, men de andre er ikke en gang i nærheten.....

Nedved er nok med mot Norge, fordi Tsjekkia er redd for å tape....

Sier jo litt det....

Pantera

5012767[/snapback]

var kanskje litt overdrevent, men lyon og liverpool er i verdensklasse.

blackburn og zenit er vel middelsgode

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis vi skal se på hva Tsjekkia har av klassespillere?

Čech Petr Chelsea FC

Jankulovski Marek AC Milán

Galásek Tomáš AFC Ajax

Nedvěd Pavel Juventus

Rosický Tomáš Borussia Dortmund

Šmicer Vladimír Bordeaux

Baroš Milan Aston Villa

Heinz Marek Galatasaray

Koller Jan Borussia Dortmund

Noen er kanskje ute med skade....jeg har kanskje glemt noen for alt jeg vet

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har tenkt litt på mulige variasjoner av det norske landslaget. Dette er iallefall min favoritt: (4-4-1-1)

Mål: Thomas Myhre (Charlton)

Midtstopper 1: Erik Hagen (Zenith)

Midtstopper 2: Brede Hangeland (Viking)

Venstreback: Marius Johnsen (Start)

Høyreback: Andrè Bergdølmo (FC København)

Sentral Midtbane 1: Christian Grindheim (Vålerenga)

Sentral Midtbane 2: Kristofer Hæstad (Start)

Venstreving: Morten Gamst Pedersen (Blackburn)

Høyreving: Alex Valencia (Start)

AMC/spiss: Daniel Braaten (Rosenborg)

spiss: John Carew (Lyon)

----

Litt usikker på Hangeland vs Lundekvam, men synes førstnevnte fortjener videre tillit etter 2 gode kamper. :)

Lenke til kommentar
Har tenkt litt på mulige variasjoner av det norske landslaget. Dette er iallefall min favoritt: (4-4-1-1)

Mål: Thomas Myhre (Charlton)

Midtstopper 1: Erik Hagen (Zenith)

Midtstopper 2: Brede Hangeland (Viking)

Venstreback: Marius Johnsen (Start)

Høyreback: Andrè Bergdølmo (FC København)

Sentral Midtbane 1: Christian Grindheim (Vålerenga)

Sentral Midtbane 2: Kristofer Hæstad (Start)

Venstreving: Morten Gamst Pedersen (Blackburn)

Høyreving: Alex Valencia (Start)

AMC/spiss: Daniel Braaten (Rosenborg)

spiss: John Carew (Lyon)

----

Litt usikker på Hangeland vs Lundekvam, men synes førstnevnte fortjener videre tillit etter 2 gode kamper. :)

5127386[/snapback]

Ja, Brede og Erik spilte bra de to forrige kampene, så håper de får prøve seg på nytt!

Men setter spørsmålstegn ved Marius Johnsen og Alex Valencia..

Greit, de har spilt bra for Start, men de er ikke bedre enn Riise (liker ikke fyren, men han er god) og Braaten/Solli....

Tipper Ivers får spille på topp med Carew.. Dersom det skulle skje, vil jeg ha Braaten på kanten, hvis Braaten blir makkeren til Carew håper jeg på Solli...

Men etter å ha sett sporten tidligere i kveld, tyder alt på denne lagoppstillinga:

Myhre - Bergdølmo, Hangeland, Hagen, Riise - Solli, Hæstad, Grindheim, Gamst - Carew, Iversen

Lenke til kommentar

Blandt de 5 beste i TL, ja... Men de kampene han har spilt på landslaget er ikke bra... Mye bedre, og mer underholdene med Braaten.. Glemmer ikke alle de gangene han finta R.Carlos opp på tribunen ass...

Han kan i tillegg skaffe Tsjekkia noen gule kort, noe som passer Norge utmerket, da noen av spillerene til Tsjekkia må stå over neste kamp hvis de får gult i den første...

Og Riise er en av de beste på landslaget... Marius er ikke klar for en så viktig kamp enda... Husk at Riise har spilt i PL en noen sesonger nå, og har litt mer rutine og erfaring enn Marius!

Den siste er jeg helt enig i... Hareide er håpløs..

Hvis ikke Norge kvallifiserer seg for VM, tipper jeg han får sparken... Vet ikke hvorfor, bare en følelse jeg har...

Lenke til kommentar

Om Marius Johnsen ikke er klar for en slik kamp, hvofor er da Braaten, Hæstad eller Grindheim det? De tre har jo ikke akkurat spilt mye på landslaget de heller.

Riise er ikke akkurat i form, noe en liten benketilværelse i Liverpool bekrefter.

Som sagt, kunne tenkt meg Braaten som en slags hengende spiss/fri rolle bak John Carew.

Lenke til kommentar

Enig med LarsP her, at Marius Johnsen bør starte som back, istedenfor Riise, som ikke har prestert noe som helst på lenge.....men regner med at Riise starter uansett.

Trur Hareide satser på denne startoppstillinga:

Myhre,

Forsvar: Bergdølmo, Hagen, Hangeland, Riise

Midtbane: Solli, Hæstad, Grindheim, Gamst Pedersen

Angrep: Iversen, Carew

Etter min mening burde Johnsen spille back, og Valencia spille på kanten. Og så ville jeg hatt Årst i stedenfor Iversen (er Årst i troppen). Synes ikke Iversen har prestert noe særlig på en stund, hverken på klubb eller landslaget.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Etter min mening burde Johnsen spille back, og Valencia spille på kanten.

5131571[/snapback]

Selvom han gjør det bra for start, er han ikke god nok for landslaget! Veit ikke hvor mange kamper han har spilt for Norge, men de jeg har sett har ikke vært bra...

Samme med Gamst.. Han gjør det mye bedre i B'burn enn på landslaget.. Men for all del... Gamst gjør en kjempejobb med flagget på brystet!

Endret av azzman
Lenke til kommentar

Hvorfor har ikke norge en skikkelig landskaparena? Det vi blir presentert er en slumbane uten like, faktisk så klarer til og med u-land å holde bedre standard på banene sine, for dem er fotballene et lyspunkt i hverdagen, en stolthet, mens i norge er det bare prat om sponsorpenger.. Norges fotballforbund eller hvem det nå er som har ansvaret burde ta sin hatt og gå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...