Gå til innhold

Norge vs Tsjekkia, hva tror du?

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tsjekkia er vel ikke akkurat verdens beste, da hadde de vel neppe måtte ut i kvallik. Tror Norge har brukbar mulighet til å komme seg til VM. Tsjekkia er ikke det samme uten Nedved og Koller. Tror det blir en jevn bortekamp og at vi tar dem med et par mål hjemme. Ergo Norge til VM 2006 :thumbup:

Lever i håpet iallefall :)

Lenke til kommentar
Tsjekkia er vel ikke akkurat verdens beste, da hadde de vel neppe måtte ut i kvallik.

5004097[/snapback]

Nederland vant jo den gruppa suverent, dei fleste lag hadde fått problemar der.

ikke vær så negative

5004117[/snapback]

Med tanke på Norges siste kampar har me all grunn til å være negative. Dei spelar drittfotball og får eit heldig mål. Etterpå er alle fornøgde og skryter av ein "perfekt" kamp.

Og om du har små forventningar blir overraskelsen om dei vinner mykje større :w00t:

Eg håpar Norge går vidare, alltid artig når Norge er med i noko stort. Er nok av gode kampar å sjå uansett.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Vi har absolutt muligheten til å komme til VM, selvom vi møter Tsjekkia.

Men hjemme på Ullevaal er det viktig at vi holder nullen... Borte er vi sterke, og det kommer til å bli avgjørende her!

Tipper

Norge 1 - Tsjekkia 0

Tsjekkia 1 eller 2 - Norge 1

Norge går videre!

Lenke til kommentar

Trur Norge har en god sjans til å gå videre ja. Tsjekkia er ikke så gode som de var.

Er glad vi ikke trakk Spania. Der trur jeg vi hadde vært sjanseløse....som i forrige playoff.

Tru på 0-0 hjemme og en litt heldig 1-0 seier borte. Ihvertfall hvis de får kasta Riise ut av laget.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Ser man på faktorene:

- Norge gjør det dårlig når det virkelig teller. Ref siste års EM/VM og play off sist gang

- Tsjekkia gjør det stort sett bra når det virkelig gjelder.

- Tsjekkia har mer rutine når det kommer til slike kamper.

- Spiller for spiller er Tsjekkia et bedre lag

- Norge er ustabil og mistet litt glød.

- Tsjekkia tapte kun 3, mens vant 9 av sine 12 kvalik kamper. Tapene kom mot Nederland og borte mot Romania.

- Nederland scorte gj.snittlig 3 mål i kvaliken og slapp inn 1

- Norge scorte gj.snittlig 1,2 mål og slapp inn 0,7

- Norge ble nr.2 bak ustabile Italia, Tsjekkia nr. 2 bak "uovervinnelige" Nederland

Tsjekkia er klare favoritter i mine øyne. Men med flaks og på et par gode dager så kan det gå vår vei.

Ville vært bedre om det ble Tyrkia, Spania eller Sveits i mine øyne.

Lenke til kommentar
Ser man på faktorene:

- Norge gjør det dårlig når det virkelig teller. Ref siste års EM/VM og play off sist gang

- Tsjekkia gjør det stort sett bra når det virkelig gjelder.

- Tsjekkia har mer rutine når det kommer til slike kamper.

- Spiller for spiller er Tsjekkia et bedre lag

- Norge er ustabil og mistet litt glød.

- Tsjekkia tapte kun 3, mens vant 9 av sine 12 kvalik kamper. Tapene kom mot Nederland og borte mot Romania.

- Nederland scorte gj.snittlig 3 mål i kvaliken og slapp inn 1

- Norge scorte gj.snittlig 1,2 mål og slapp inn 0,7

- Norge ble nr.2 bak ustabile Italia, Tsjekkia nr. 2 bak "uovervinnelige" Nederland

Tsjekkia er klare favoritter i mine øyne. Men med flaks og på et par gode dager så kan det gå vår vei.

Ville vært bedre om det ble Tyrkia, Spania eller Sveits i mine øyne.

5009691[/snapback]

tenkte jeg skulle legge til noen ting i norges favør:

- norge har en veldig bra bortstatestikk. de tok flere poeng borte en hjemme. det gir en veldig god selvsikkerhet

- norge er veldig gode defansivt, er ikke mange lag som scorer mye på de!

- har 3-4 spillere som er på noen av verdens beste lag Carew, Riise, Hagen, Gamst (Blackburn er vel ikke et av verdens beste, men de er ivertfall gode)

ps: vil vel ikke kalle italia ustabile? :hmm:

så alt i alt = en veldig gjevn match, men tsjekkia er noen hakk bedre. men absolutt ingen klar favoritt.

hvorfor tror du de hentet inn nedved? :roll:

EDIT: det er mye vanskeligere å slå spania en tsjekkia. og i istanbul tror jeg det nok fort kunne stått både 2 og 3 - 0 på en grei dag for tyrkerne

Så jeg tok nyheten med at norge skulle møte tsjekkia veldig bra :yes:

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Norge er IKKE dårligere enn Romania. Når rumenerne har klart å slå Tsjekkia hjemme, greier nok vi det også. Og faktum er at Norge lenge har vært best på bortebane.

(jf. 1-0-seieren borte mot Romania, den gode innsatsen borte mot Italia og Spania, seieren borte mot Sverige og Slovenia)

Lenke til kommentar
- har 3-4 spillere som er på noen av verdens beste lag Carew, Riise, Hagen, Gamst (Blackburn er vel ikke et av verdens beste, men de er ivertfall gode)

Eh.....er Lyon, Liverpool, Zenit St. Petersburg og Blackburn blant verdens beste lag?

Vel, Lyon er gode for tida, men de andre er ikke en gang i nærheten.....

Nedved er nok med mot Norge, fordi Tsjekkia er redd for å tape....

Sier jo litt det....

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...