Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

cisco 3550 ACL's

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte nettopp en 2 år gammel Cisco 3550 24P PWR SMI billig (konkursbo)

Går det ann å laste ned nyere IOS til denne? finner bare et "restricted" område hos cisco der jeg kan gjøre dette. Prøvde å registrere meg, men jeg fikk fremdeles ikke nok tilgang.

Dette er jo uhørt! Jeg HAR jo denne switchen, og jeg skal oppgradere innen samme "level" av ISO (dvs IKKE oppgradere til EMI IOS)

Noen som vet om det lar seg gjøre å finne nyere IOS for nedlasting en plass?

I tillegg så er jeg litt ukjent med Cisco's ACL's. Kan jeg lage en "global" ACL som gjelder alle interfaces? Det er DET jeg er vant til. Det er selvsagt positivt med mulighet for forskjellige ACL på hver interface, men jeg vil lage en som gjelder ALLE. Er dette lett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk hjelp til dette av en cisco-kar hos en leverandør.

holder på med access-lists nå. Koselig! har nå 18 forskellige interfaces jeg holder på å teste med.

Når jeg endrer på for eksempel bandwidth på en vlan interface... så ser jeg at dette ikke blir aktivt selv om PC jeg tester fra ligger i dette vlan'et..

noen idè om hvorfor ? noe jeg må skrive for å aktivere dette?

EDIT: Min feil

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

når jeg herjer med båndbredde begrensing og egentlig policies generelt så virker det ikke som ting blir aktivert (i hvert fall ikke med en gang). Er det noe man må skrive i CLI for å aktivere med en gang? noen slags "aktiver nå)" kommando?

EDIT: min feil

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...