Gå til innhold

W800i vs W550i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for W550i. Den har feks EDGE, noe som er et stort savn på W800i, i tillegg til mye bedre spill muligheter. Man kan spille horisonalt på W550i, og dermed får en liten widescreenskjerm. Eneste som er bedre med W800i, er at man får 2 mpx kamera, og minnekortleser.

Endret av simerix
Lenke til kommentar

Har erfaringer med K750i og har nå en W550i. Har ikke erfaring med W800i

 

Mine kommentarer til W550i:

 

+ Synes batteritiden på W550i er meget god.

 

+ På W550i kan man sjekke om det finnes firmwareoppdateringer rett fra telefonen. Regner med at telefonen kan oppgraderes på samme måte som K750i og W800i

 

+ Menyene er meget raske.

 

Man kan velge en spesiell meny (Breakbeat) som er som den 'mckvakk' viser bilde av. Denne erstatter de 12 ikonene ordnet i rekker på 3, men siden Breakbeat er ordnet slik at ikonene ligger på linje, ser man bare 5 ikoner om gangen, og det hele blir mer krøkkete. Men undermenyene er som før, altså ordnet linjevis eller med skilleark.

 

+ Kjekt å kunne bruke de aller fleste funksjonene med lukket telefon. Man trenger kun åpne den når man må bruke de alfanumeriske tastene.

 

- Det tar tid å venne seg til å snurre overdelen 180 grader. Og under4veis er det lett å komme borti knappene på sidene.

 

+ Bøyleantennen gir bedre dekning, uten å stikke ut. Den er pent integrert med resten av telefonen.

 

Tastene er behagelige, men med noen kneppelyder her og der.

 

+ Nyutviklet PC-programvare, mer à la Nokia. Som på K750i og W800i kan telefonen vises som en egen harddisk (flyttbar disk) i Windows' filbehandler.

 

- Når man kobler telefonen til PCen, kommer det opp spørsmål om man vil ha den i telefon- eller filoverføringsmodus. Velger man filoverføringsmodus, restartes telefonen! J****vla tungvint! Og ikke nok med det: Etter bruk, slås telefonen av! Velger man telefonmodus (f.eks for synk, lyd- og billedbehandling, skjer ikke dette. Siste: Har funnet ut at filoverføring (kopiere filer til/fra telefonen) går greit i telefonmodus, men telefonen vises ikke som egen disk. Likevel kan man bruke mappen "SonyEricsson File Manager" i filbehandleren, så da er alt i orden!

 

+ Lyden i telefonen er meget god, og høy så det holder.

 

+ Egen knapp på siden for låsing av taster i lukket modus.

 

+ Utskiftbare ytterdeksler

 

- Mangler konverteringsprogram for mål, vekt, valuta osv, men har verdensklokke.

 

+ En av de beste mobilene for avspilling av mp3.

 

+ RDS-radioen er meget god.

 

+ Meget godt 1,3 megapixel-kamera. Mange innstillingsmuligheter, men ikke autofokus. Greit, for autofokusen stjeler litt tid, og det går noe raskere å lagre bildene. Bildene blir stort sett meget gode, men kornete inne. Skarpt fotolys. Utløserknappen er mye lettere å betjene enn på K750i og W800i, og det er mye mindre fare for rystelser når man tar bilder.

- På nyere SE-modeller er kameralinsebeskyttelse utbredt. Dessverre ikke på W550i. Den er litt nedsenket i "karosseriet", men likevel utsatt plassert. Jeg bruker en plasterlapp foran, og problemet er løst.

 

- Liker ikke de medfølgende hodetelefonene som skal stikkes inn i ørene...

+ ...men med standard 3,5mm hodetelefonuttak på headsetledningen, er det ikke problem å finne noe annet.

 

Minnet er på 256 MB, ikke utvidbart. Stort minne til å være internminne, og dermed kan man spare de lappene ekstra minne koster. Man får jo noen sanger inn på telefonen. For de som må ha mer, er det bare å velge W800i.

 

 

Ok, det var noen erfaringer med W550i. Jeg er godt fornøyd med den.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
+ På W550i kan man sjekke om det finnes firmwareoppdateringer rett fra telefonen. Regner med at telefonen kan oppgraderes på samme måte som K750i og W800i

 

Man kan velge en spesiell meny (Breakbeat) som er som den 'simerix' viser bilde av. Denne erstatter de 12 ikonene ordnet i rekker på 3, men siden Breakbeat er ordnet slik at ikonene ligger på linje, ser man bare 5 ikoner om gangen, og det hele blir mer krøkkete. Men undermenyene er som før, altså ordnet linjevis eller med skilleark.

 

5013305[/snapback]

 

Man kan oppdatere softwaren direkte fra telefonen over mobilnettet...

 

Nå var det vel gjerne jeg som postet bildet ;)

Endret av mckvakk
Lenke til kommentar
Jeg ville gått for W550i. Den har feks EDGE, noe som er et stort savn på W800i, i tillegg til mye bedre spill muligheter.

5013174[/snapback]

 

Jeg finner ikke at denne har EDGE noe sted jeg. Er det jeg som er blind?

5013611[/snapback]

 

nei, er nok ikke du som er blind..... ingen av mobilene til SE har edge, se på sammenligningen av de på prisguiden litt lengre opp i tråden :thumbup:

Endret av warpig
Lenke til kommentar
+ På W550i kan man sjekke om det finnes firmwareoppdateringer rett fra telefonen. Regner med at telefonen kan oppgraderes på samme måte som K750i og W800i

 

Man kan velge en spesiell meny (Breakbeat) som er som den 'simerix' viser bilde av. Denne erstatter de 12 ikonene ordnet i rekker på 3, men siden Breakbeat er ordnet slik at ikonene ligger på linje, ser man bare 5 ikoner om gangen, og det hele blir mer krøkkete. Men undermenyene er som før, altså ordnet linjevis eller med skilleark.

 

5013305[/snapback]

 

Man kan oppdatere softwaren direkte fra telefonen over mobilnettet...

 

 

 

Nå var det vel gjerne jeg som postet bildet ;)

5013346[/snapback]

 

 

Ja, sorry! Har retta det. :)

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er nok ikke W550i som har EDGE men W600i! W600i er prikklik bortsett fra at den har EDGE! Enkelte butikker selger W600i som en W550i (samme pris).

Jeg skal ha W550i! Skikkelig diggi! Besøk www.sonyericsson..com/w550 !

Der kan man blant annet få en presentasjon og prøve en del av funksjonene på en interaktiv modell! Vil du prøve WAP på W550i kan du besøke www.djuice.no og klikke på WAP-knappen til høyere. Djuice bruker den som modell til åog presentere WAP!

Spm.? Send PM!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...