Gå til innhold

En foreløpig oppgradering. need advice

wolf5

Anbefalte innlegg

Har planer om å skaffe meg en AMD X2 mot sommern neste år.

Hovedkortet er en smule kaputt, noe den var fra starten ifm at cmos ble nullstillt ved alle kaldbooter - sikkert noe dårlig kobling mellom batterifestet og hovedkortet. Deretter gikk viften på hovedkortet full av støv og til slutt var det bare til å røske den ut da den ikke gikk rundt (kjøleribben rundt står igjen). De gangene maskinen kubber, lurer jeg ofte på om feilen ligger akkurat der selv om kabinettet har godt med gjennomtrekk.

Til saken. Jeg vil skaffe meg et nytt hovedkort som er klar for X2. Dvs at jeg også sikkert må skaffe meg en ny CPU også. Når prisen på en amd64 3200+ ligger omtrent 1000kr under en amd64 x2 3800+ så frister det selvsagt å bare hoppe på med en gang.

Hva vil folk anbefale å kjøpe? Skjermkortet mitt er AGP. PC2700 minne.

Jeg leser at en del hovedkort er X2 klar etter en BIOS oppgradering, men dette er vel en smule vanskelig uten en CPU i hovedkortet til å begynne med?

Specs i dag:

Chieftec Dragon Big Tower (ASPIRE: 500W PSU, 28A on 3.3v)

Abit KD7-Raid with AMD XP2600+ and 2x512Mb TwinMOS (PC3200)

Hercules Radeon X800 XT (256Mb) (AGP)

2x120Gb HDD in Raid and 1x200Gb HDD and 1x300Gb

BENQ DVD burner + Creative DVDROM

5x12" kabinettvifter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5x12" kabinettvifter

5003808[/snapback]

jøss!

Tror jeg ivertfall hadde fått montert på en vifte på chipsettet igjen fortere en fy. Så burde vel maskinen din fungere frem til du eventuelt får ny.

X2 cpuene funker vel selv om du ikke har tatt Bios oppdatering, men vel bare med ene kjernen?

Lenke til kommentar

Hovedkortet skal ut. Det har jeg bestemt meg for. Den var buggy fra starten og jeg vil ha den vekk :-)

Jeg vet ikke om en X2 lar seg kjøre på et ikke-oppgradert-X2-BIOS hovedkort. Dersom noen kan verifisere at dette går fint (bare at man kun får en kjerne) så er jo ting klare.

Sjekket testen til HW no, som viser at X2 chipsettet yter bra på Battlefield 2 (opp i FX59 klassen), noe jeg spiller hele tiden. Så for min del frister det å skaffe seg X2 asap. CPUen min har i lang tid vært flaskehalsen i systemet.

Hvilket hovedkort ville folk anbefale. Så langt har jeg kjørt ABIT hele veien fra BH6 til i dag. Har tittet på MSI K8N Platinum NEO2 saken som potensiell. Noen grunn til ikke å velge denne?

Endret av wolf5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...