Skogslik Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hey! Eg skall kansje kjøpe meg ein ekstern harddisk Men eg vet ikkje helt vilken.. Den skal vere på minimum 200gb, kan godt vere større.. Den må helst ikkje koste mer en 1800kr Takk Lenke til kommentar
morra Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Har en følelse av at Maxtor OneTouch II 300 GB Firewire/USB2.0 er godt likt. Den har fått gjennomsnittlig 8/10 med 4 erfaringer i prisguiden. Den koster riktignok nesten 1900 kr. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Har både Lacie og Western Digital, og begge har DÅRLIGE størmadapterkontakter.. den til Lacie greide jeg å bøye pinnene på, bare med en minimal bom og lite trykk når jeg skulle sette den inn, og kontakten til WD-disken sitter så løst at den ramler ut i hytt og vær. Ellers er de vel ok, men ville ikke kjøpt dem om igjen. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Seagate 300GiB Harddisk + IcyBox USB2.0+FW kabinett = 1720Kr + frakt Lenke til kommentar
-=nibbler=- Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Seagate 300GiB Harddisk + IcyBox USB2.0+FW kabinett = 1720Kr + frakt 5006099[/snapback] Tenkte på noe sånt jeg også. Hvordan er f.eks denne: Raidsonic ICY BOX External 3,5"?? Og en eller annen ok harddisk? Eller er det "sikrere" å kjøpe en "ferdigpakke" a la Lacie, seagate e.l? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Det som du sa, CannibalCorpse sa var ganske lurt.. og det var inkludert frakt? (Canniba lCorpse er et bra band Er det bare till og legge hardisken inni den boksen da? og den har kjøling? og slik at eg kan koble til i usb eller noe slikt? Er det vanskelig og sette samen? Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Har den IcyBoxen jeg lnket til selv (derfor jeg linket til nettop den ), sammen med en Seagate 200GB IDE disk, funker som bare det. Stillegående til å være ekstern, stilig utseende, kjølig, rask. Ja, du bare skrur opp de fire tommelskruene på toppen, kobler IDE harddisken din til kontrollerkortet inne i boksen og kobler til molexen, skrur inn de fire skruene på undersiden, så setter du på toppen igjen og skrur inn tommelskruene. Nei, forslaget mitt var ikke inkl. frakt. Ja, den har både FireWire og USB2.0 for tlkobling til PC. Nei, USB2.0 porten kan ikke brukes til å koble til USB utstyr til disken, kun ned til PC. Og FW og USB kan ikke brukes samtidig. Endret 15. oktober 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Ja dette var av interesse ja Er den boksen stor? kobler IDE harddisken din til kontrollerkortet? ved hjelp av en ledning da eller? og alt eg trenger følger med? eg såg på denne: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=42028 den var billigere og lys i Endret 15. oktober 2005 av gas Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg har den Mator som "Morra" nevnte, funker strålende den Lenke til kommentar
-=nibbler=- Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Cannibal; følger det med alt av kabler på den IcyBoxen? Tenkte på den og denne: Western Digital 200GB Caviar IDE HD Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Eg tror eg vill ha 300gb Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja, alle kabler du trenger følger med. Dvs, det du trenger av kabler er USB2.0 kabel samt strøm (som ligger i pakken som sagt). IDE tilkoblingen var, om jeg husker rett (skal stikke opp på rommet og sjekke etterpå), direkte på kontrollerkortet så man kan ta ut kontrollerkortet, montere det bak disken og sette hele stasen ned i kabinettet. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Denne her da? http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=42028 Det er vell den same bare med lys? Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Denne her da? http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=42028 Det er vell den same bare med lys? 5016389[/snapback] Fungerer sikkert glimrende De har jo utgaver sølv og... Endret 16. oktober 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ta å søk litt på forumet rundt ICY Box. Har vært mye problemer. Meg selv inkludert. problemer med ødelagte disker, ustabil særlig ved bruk av FW osv. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 tja.... min icybox funker iallefall fint med en WD120 over usb. anbefales Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Du trenger denne! Har hatt den en uke nå, og foreløpig fin. Litt stor.. sånn utvendig med ellers fin. Kjempe pris for både USB2 og Firewire. Følger med prog for backup, og den skrur seg av når den har vært inaktiv en stund. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Ta å søk litt på forumet rundt ICY Box. Har vært mye problemer. Meg selv inkludert. problemer med ødelagte disker, ustabil særlig ved bruk av FW osv. 5016588[/snapback] Ja, har vert noen som har vert litt uheldig med sine, var det ikke snakk om første revision av 'Boxen? Jeg har allefall ikke hatt noe prob med min, kanskje jeg var heldig? Kjører forøverig over FireWire selv. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=42028 så da tror eg, eg kjøper denne og den på 300 som du sa. viss den blir ødlagt så får eg vell ny på garantien? Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 (endret) Selvsagt får du ny på garantien om diskkabinett og/eller disk blir ødelagt pga feil i diskkabinettet! Nå er det jo ikke sikkert at alle de forskjellige IcyBox kabinettene er påvirket av den dårlige kontrolleren, kan for eksempel bare være "Sølv USB2.0 blått lys" utgaven som har nettop den kontrolleren. Lurer på om det er noen måte å sjekke om man har et "dårlig" kabinett? Endret 18. oktober 2005 av CannibalCorpse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå