ZerBox Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg fant ut at port 23 i min Nextgentel router Netopia er åpen. Dermed er telnetporten min åpen og med det kan folk som har passordet til mitt modem logge seg inn på mitt modem å ødelegge. Dermed lurte jeg på om det finnes en måte å resette eller restore hele routeren slik at dette problemet forhåpentligvis ordnes? Noen som har noen andre forslag som kan ordne problemet? DETTE HASTER VELDIG. Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Vel, du kan konfigurere routeren din på broadpark.no eneste problem er at siden er nede til og med onsdag... Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 For å kunne logge seg inn på modemet må vell brukeren ha en viss IPadresse feks. 10.0.0.1 for å få tilgang, mao ingenting å være redd for. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 22:21, NetFinity skrev:For å kunne logge seg inn på modemet må vell brukeren ha en viss IPadresse feks. 10.0.0.1 for å få tilgang, mao ingenting å være redd for. Det er det som er problemet. Jeg var hos en kamerat å på hans linuxboks kunne jeg koble meg til min router å logge meg på. Jeg logget meg på å sjekket at det var mulig.. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Man kan ha hvilken som helst ip for å kunne logge seg på. selv fra utsiden! Eneste som betyr noe er om porten er åpen og om passordet er lett tilgjengelig! (lett å tippe) Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 22:24, ZerBox skrev: Quote: Den 2002-08-20 22:21, NetFinity skrev: For å kunne logge seg inn på modemet må vell brukeren ha en viss IPadresse feks. 10.0.0.1 for å få tilgang, mao ingenting å være redd for. Det er det som er problemet. Jeg var hos en kamerat å på hans linuxboks kunne jeg koble meg til min router å logge meg på. Jeg logget meg på å sjekket at det var mulig.. OK! har ikke NGT personlig, men på mitt modem fra bluecom må man ha en slik IP som jeg nevnte. Du kan vell neppe stenge porten, ettersom at da vil den blokkere ALLE brukere, inkludert deg selv. Prøv å endre passord til noe langt og vanskelig så bør problemet være ut av verden. Mvh. NetFinity Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Går det ikke og opdatere firmware til router da. Murlig den nulstilles da ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Haha, da har du et problem, for det passordet og brukernavnet (nå skal jeg vel kanskje ikke si det her??) Er viden kjent på masse sider og NGT gir det ut til gud og hvermann.. :sad: edit: Du kan jo bare stenge den porten da! med hjelp av firewallen innebygget i Netopia routeren. (Ring NGT) personlig har jeg åpna hele firewallen jeg :wink: _________________ - Ikke undervurder min manglende kompetanse, og få noreg ut av Norge! [ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-08-20 22:41 ] Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 ZerBox: les litt om konfigurering, og sperr all innkommende trafikk til port 23. Deretter åpner du (all?) innkommende trafikk fra 10.0.0.0/8 (?). Dette håper jeg skal fungere :smile: Lenke til kommentar
a_fly_guy Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Nå er det lenge siden jeg har drevet med rutere, men jeg jobbet med support av rutere/adsl hos et stort teleselskap, og der hadde alle ruter vi leverte telnet oppe. De var også konfigurert med et brukernavn og passord slik at vi lett kunne telnet oss inn for å konfigurere den hvis d skulle trenges. Kan det hende dette er tilfelle her? Bare tenkte jeg skulle nevne det. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Da er det litt dumt for alle som ahr NGT da... For alle har jo samme passord! Og da er det bare å se på ip'en om den er i NGT scpoet og så er det bare å logge seg inn, og åpne alle porter... HAr du altså ikke personal firewall (ala norton) så sliter du med andre ord... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 08:34, Killer_DT skrev:Da er det litt dumt for alle som ahr NGT da... For alle har jo samme passord! Og da er det bare å se på ip'en om den er i NGT scpoet og så er det bare å logge seg inn, og åpne alle porter...HAr du altså ikke personal firewall (ala norton) så sliter du med andre ord... Og hvordan skal en software firewall kunne hjelpe da det kjører på en pc _innenfor_ nettverket og _bak_ routern? Dataen har jo alt gått gjennom routeren da den kommer til pcn som stopper det med en firewall. Dessuten, pcr flest har ikke akkurat så mange porter oppe som defult. Hvilken port skal personen evt misbruke? på telenor adslen min er alle porter oppe om jeg ikke tar helt feil, og slik var det også da jeg hadde isdn, men jeg har da aldri blitt hacka eller lignende selv. Dette er snakk om en periode på over 4-5 år. [ Denne Melding var redigert av: namelezz på 2002-08-21 09:09 ] Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 21. august 2002 Del Skrevet 21. august 2002 Quote: namelezz skrev (2002-08-21 08:59):Og hvordan skal en software firewall kunne hjelpe da det kjører på en pc _innenfor_ nettverket og _bak_ routern? Dataen har jo alt gått gjennom routeren da den kommer til pcn som stopper det med en firewall.Dessuten, pcr flest har ikke akkurat så mange porter oppe som defult. Hvilken port skal personen evt misbruke? på telenor adslen min er alle porter oppe om jeg ikke tar helt feil, og slik var det også da jeg hadde isdn, men jeg har da aldri blitt hacka eller lignende selv. Dette er snakk om en periode på over 4-5 år.[ Denne Melding var redigert av: namelezz på 2002-08-21 09:09 ] Skjønner ikke hva du snakker om?!? Personlig firewall Funker bra det, det er en grunn til at det blir laget er det ikke?!? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Quote: Den 2002-08-21 12:07, Killer_DT skrev:Skjønner ikke hva du snakker om?!? Personlig firewall Funker bra det, det er en grunn til at det blir laget er det ikke?!? Poenget er jo at noen alt er INNE i routern og kan konfigurere den som du vil, og DÈT er en svakhet ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå