Heineoen Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei! Lurer veldig på om SLI kommer med støtte for foskjellige kort? Og vill det isåfall dreie seg om en Bios\driver oppdatering? Ps. har sett at du kan kjøre sli med ekstern bro, og innebygd i hovedkortet? Hva er best av dette? Støtter alle hovedkort dette? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Med 80-serie ForceWare driveren kan du bruke kort fra forskjellige produsenter, men de må foreløpig være av samme type, altså du kan kombinere et XFX 7800GTX på 490Mhz med et Club3D 7800GTX med 430Mhz Kortene vil ikke klokke seg ned slik som de gjør i CrossFire. Det trengs ikke noen BIOS oppdateringer for å få til dette. Hva er det du mener med ekstern bru? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Med hovedkortet mitt fulgt det med en bro til å ha over skjermkortetene. Men har sett at det kan gå via forbindelsen i hovedkortet også. Hva er best? Men kommer SLI noen gang til å støtte forskjellige kort typer også tror dere? Lenke til kommentar
hakrist Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Med hovedkortet mitt fulgt det med en bro til å ha over skjermkortetene.Men har sett at det kan gå via forbindelsen i hovedkortet også. Hva er best? Men kommer SLI noen gang til å støtte forskjellige kort typer også tror dere? 5004321[/snapback] Trudde alle sli-kort hadde sånn bro til å ha over grafikk-kortene jeg, men mulig jeg ikke har fått med meg noe her. Sli-bro i hovedkortet? hm... du tenker ikke på det lille kortet som du bruker for å velge sli eller ikke-sli da? Når det gjelder forskjellige kort, så kjører jeg 2 kort. Et 6600GT fra gainward, og et 6600GT kort fra MSI. Begge kortene har jeg flashet med samme bios fra MSI. Men du tenker kanskje mer på sånn å kjøre et 6600GT sammen med 6800GT feks? Endret 14. oktober 2005 av hakrist Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Følger denne "broen" med skjermkortet eller hk? Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Følger denne "broen" med skjermkortet eller hk? 5005131[/snapback] HK Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Quote: Men du tenker kanskje mer på sånn å kjøre et 6600GT sammen med 6800GT feks? Ja.. det hadde været kjeme bra om dette kunne bli virklighet etter hvert! Hvordan bruker man quote nå? Kommer jo bare et minus tegn? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Regner med "broen" du snakker om er koblingen mellom de to skjermkortene (vanligvis et lite kretskort som har en kontakt til begge skjermkortene). Mener at med ForceWare80 så kunne man velge å ikke bruke denne? Er mulig jeg tar feil. Tror det var valgfritt, men på high-end kortene ville det være ytelsestap siden PCI-E bussen ikke er kjapp nok eller har for høye tilgangstider. Miksing av forskjellige kort tror jeg ikke kommer. Ser bare for meg en mengde problemer som kan komme ut av det. Men en umulighet er det vel ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå