Gå til innhold

Jeg trenger hjelp til valg av nytt Hovedkort!

visio

Anbefalte innlegg

Håper det er noen glupinger her som kan hjelpe meg :)

Jeg trenger nytt hovedkort og lurte på om dere kan anbefale meg et som passer sammen med de øvrige komponentene jeg har? Og som ikke er "overkill" i forhold til det jeg har? Jeg har lite interesse for spill!

Jeg har:

Prosessor: AMD 64 3000+ 2.0 Ghz Socket 754

Kjølevifte: Arctic Cooling Freezer 64 Pro, CPU-Kjøler Socket 754/939/940

Minnebrikker: Corsair Value S PC3200 2*512Mb

Harddisk 1 : WD caviar 160 GB SATA

Harddisk 2 : WD caviar 250 GB SATA

PSU : NorthQ 400W 20/24 pin

Skjermkort : Saphire Radeon 9600 SE Atlantis 128MB DDR

Kabinett: Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W (der jeg har byttet PSU til NorthQ 400W)

Hovedkortet som jeg har og som er defekt er Epox EP 8HDA3+ Socket 754

Jeg har også liggende 2 stk minne brikker type TwinMos PC3200 512MB. Er det mulig og ha flere brikker en de to corsair brikkene som jeg bruker samtidig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kompatible prosessorer: Athlon 64

Har selv bygget 2 eller 3 maskiner med det kortet og med A64 3000 prosessor, ingen av dem har hatt problemer pr i dag .

5003904[/snapback]

Høres betryggende ut! Rimelig var det også :)

Lenke til kommentar

Jeg har platinum-utgaven, og etter å ha lest spesifikasjonene til FSR er de eneste forskjell jeg legger merke til at Platinum har fire Serial ATA kontakter og FSR har to. Platinum har i tillegg Firewire. Sikkert mer, men det er de jeg finner.

Til trådstarter vil jeg si at det er et stabilt bra kort, men ikke å anbefale hvis du skal overklokke.

Lenke til kommentar
Jeg har platinum-utgaven, og etter å ha lest spesifikasjonene til FSR er de eneste forskjell jeg legger merke til at Platinum har fire Serial ATA kontakter og FSR har to. Platinum har i tillegg Firewire. Sikkert mer, men det er de jeg finner.

Til trådstarter vil jeg si at det er et stabilt bra kort, men ikke å anbefale hvis du skal overklokke.

5005474[/snapback]

Har ingen planer om og overklokke, men lengter etter en stabil PC........Det har den definitivt ikke vært med Kortet jeg hadde! Så jeg er vel litt mer enn "smålei" av Pc-problemer for en stund.

Har bestillt det kortet jeg ble anbefalt her, så får jeg håpe at det blir en fornøyelse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...