mongojarle Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 sorry for at jeg ikke er kjent med norgespakken da... har selv sendt svært mange ting i retur til ps, men har aldri sendt en norgespakke... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 sorry for at jeg ikke er kjent med norgespakken da... har selv sendt svært mange ting i retur til ps, men har aldri sendt en norgespakke... 5005503[/snapback] Det som hadde vært interessant å vite er da om du har fått portoen automatisk tilbake ved disse returene hvis dette da ikke dreier seg bare om angrerett..? Ved å svare på dette, og ikke alt annet tull i denne tråden kan vi jo avklare om jeg bare har vært veldig uheldig ved to ulike returer... Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 sorry for at jeg ikke er kjent med norgespakken da... har selv sendt svært mange ting i retur til ps, men har aldri sendt en norgespakke... 5005503[/snapback] Det som hadde vært interessant å vite er da om du har fått portoen automatisk tilbake ved disse returene hvis dette da ikke dreier seg bare om angrerett..? Ved å svare på dette, og ikke alt annet tull i denne tråden kan vi jo avklare om jeg bare har vært veldig uheldig ved to ulike returer... 5005525[/snapback] jeg har ikke sendt pakkene til ps data, jeg har levert de personlig ved deres bedrift på stoa, arendal. Jeg bor 30min vekk fra arendal, og er derfor offte der.. jeg får tilbake pakken i posten selvfølgelig, uten å betale en sjit... Lenke til kommentar
CroX_Er Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hmm, mye usklig... To ganger har jeg sendt inn pakke til Psdata (var en hel pc). Begge gangene har jeg bare sagt på postkontoret at mottaker skulle betale for frakt osv. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Hmm, mye usklig...To ganger har jeg sendt inn pakke til Psdata (var en hel pc). Begge gangene har jeg bare sagt på postkontoret at mottaker skulle betale for frakt osv. 5005626[/snapback] Tatt direkte fra PS Datas retningslinjer ved retur: "Forsendelsen må ikke sendes med postoppkrav, eller på andre måter som vil belaste oss før vi har behandlet retursaken." Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Psdata har best leverings tid av alle nettbutikkene jeg har prøvd, og ja jeg har handlet hos de fleste som fins i Norge, hehe. Bare hatt positive erfaringer med dem. Og til alle som har psp, de har billigst utstyr på dem også. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Ganske sikker på at det blir fikset hvis du tar en telefon til de Ingen gidder og 'svindle' en kunde for 120,- ... I allefall ikke en av de 'store/seriøse' som ps komplett netshop ol. Mvh/Willy 5005054[/snapback] Men ikke at dette gjøres bevist men hvis PS Data er "sløve" med nok kunder blir det for penger av det.... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Har alltid vært godt fornøyd med ps-data, men har også sendt inn en del returer på defekte varer (bla en Thermaltake psu som røk 2ganger). Var aldri noen problem å få retur eller ny vare og om jeg betalte porto selv husker jeg rett og slett ikke, men det kan jo godt være uten at jeg har lagt noe spesielt merke til det. Men uansett synes jeg at servisen du får i retursaker er mye viktigere enn hvem som betaler porto (selv om man helt klart skal holde seg til loven her). Jeg vil mye heller holde meg til et firma som kan erstatte en ødelagt vare uten å måtte undersøke denne x-antall ganger og sende den defekte varen tilbake med forklaringen at ingenting var galt med den. Men i og med at de har ordnet opp i denne saken ser jeg egentlig ikke poenget med den, at de faktisk viser vilje til å ordne opp er noe flere butikker mangler både internett baserte og vanlige. Lenke til kommentar
Kilko Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Har bare hatt gode erfaringer med PSDATA jeg også! Veldig bra service når jeg ringte de på telefon og alt ordna seg sånn som jeg ville ha det. Greie karer de har der Lenke til kommentar
oycob Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 nå er det vel litt uvanlig å faktisk få tilbake pengene for et defekt produkt i stedet for et erstatningsprodukt? Men hvis dette virkelig var reklamasjon (og _ikke_ angrerett, vet det har blitt sagt maange ganger her ) så burde du nok få tilbake pengene for porto. Har selv aldri orket å bry meg med dette, men det er jo surt å måtte betale en hundrelapp når du har fått et defekt produkt. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 nå er det vel litt uvanlig å faktisk få tilbake pengene for et defekt produkt i stedet for et erstatningsprodukt? Men hvis dette virkelig var reklamasjon (og _ikke_ angrerett, vet det har blitt sagt maange ganger her ) så burde du nok få tilbake pengene for porto. Har selv aldri orket å bry meg med dette, men det er jo surt å måtte betale en hundrelapp når du har fått et defekt produkt. 5006604[/snapback] Hvis du, og alle andre her kan være så vennlige å lese hva jeg skriver hadde ting blitt så mye mye enklere. Ja, jeg er fult klar over at PS Data er en bra butikk utenom akkurat dette jeg skriver om. Det kommer frem i første post. Skjermkortet var et DEMOKORT, og man får da ikke et nytt demokort siden dette finnes det som regel ikke så mange av inne på lager. Og i alle fall ikke over flere uker. 1000 spenn for demokort, 1400 til vanlig. Skjønner du tegninga? Uansett har ikke dette noe som helst med saken å gjøre siden man skal ha dekt porto tilbake uansett om man får nytt eller ei. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 "Ja, det er menneskelig. Men ikke når samme feilen skjer TO ganger fordelt på flere måneder! Det er da jeg stiller spørsmål på PS Data sin administrasjon" To ganger fordelt på flere MÅNEDER..ja,her er det helt klart at hoder skal rulle,helt uhørt med så mange feil så ofte! Ærlig talt,vet du hvor mange returer Ps Data behandler pr måned,for ikke å si hver dag ? Vet du hvor mange personer returen er innom før den er ferdigbehandlet ? Tror nok det er mye papirer som skal ordnes pr retur,og at da feil kan skje ser jeg på som HELT naturlig...men at det skjer to ganger over flere måneder er jo såklart heeelt uakseptabelt ! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 "Ja, det er menneskelig. Men ikke når samme feilen skjer TO ganger fordelt på flere måneder! Det er da jeg stiller spørsmål på PS Data sin administrasjon" To ganger fordelt på flere MÅNEDER..ja,her er det helt klart at hoder skal rulle,helt uhørt med så mange feil så ofte! Ærlig talt,vet du hvor mange returer Ps Data behandler pr måned,for ikke å si hver dag ? Vet du hvor mange personer returen er innom før den er ferdigbehandlet ? Tror nok det er mye papirer som skal ordnes pr retur,og at da feil kan skje ser jeg på som HELT naturlig...men at det skjer to ganger over flere måneder er jo såklart heeelt uakseptabelt ! 5007119[/snapback] Nei, jeg ante ikke at PS Data hadde flere kunder enn meg jeg... Uansett om de har 1 million kunder skal det finnes et AUTOMATISK system som tilbakebetaler kunden porto. Det er dette som er hele poenget, og har du ikke forstått det enda er det på tide at du fokuserer på andre ting enn å poste masse dritt rettet mot meg. Om det finnes en automatisk ordning for dette er enda usikkert siden folk her for det meste skriver usaklinge ting. Gjerne off topic. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 hmm.. når jeg tenker over det, har jeg hatt returer til komplett, har aldri fått tilbake noe porto der. Men det skal sies at jeg aldri har sendt med kvitering for porto eller bedt om å få det tilbake. Jeg viste ikke at man hadde rett på det. Kjekt å vite til neste gang Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Automatikken ligger vel i at når logistikk/regnskaps-systemet får beskjed om å kreditere f.eks porto,så blir det gjort automatisk,og kommer ikke den beskjeden så skjer det ingenting...tror ikke det er noen automatisk porto-krediterings-maskin som summer og går i et hjørne,for å sette det på spissen. Lenke til kommentar
CroX_Er Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hmm, har ikke lest om det.. Men jeg ble hvertfall forklart dette på telefon avn en fra support.. Uansett, jeg er fornøyd Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ganske sikker på at det blir fikset hvis du tar en telefon til de Ingen gidder og 'svindle' en kunde for 120,- ... I allefall ikke en av de 'store/seriøse' som ps komplett netshop ol. Mvh/Willy 5005054[/snapback] Alt er fikset, dette er en post som gjør folk oppmerksomme på at de har krav på porto. Da spesielt ved retur til PS Data hvor dette ikke praktiseres automatisk. 5005274[/snapback] Ikke automatisk?? Jeg har en del returer dit og har fått alt dekket AUTOMATISK hver gang Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Ganske sikker på at det blir fikset hvis du tar en telefon til de Ingen gidder og 'svindle' en kunde for 120,- ... I allefall ikke en av de 'store/seriøse' som ps komplett netshop ol. Mvh/Willy 5005054[/snapback] Men ikke at dette gjøres bevist men hvis PS Data er "sløve" med nok kunder blir det for penger av det.... 5006362[/snapback] Du er klar over at de må 'svindle' ca. 10.000 kunder for og tjene en mil. Og hva er vits med markedsføring, hvis det er slik inntjeningen skal foregå. Det blir kanskje litt feil og spekulere at webshopper bevist 'svindler' kunder for og skape profitt. Mvh/Willy ( som ikke tror alle er svindlere selv om det er gjort en feil ) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har aldri fått igjen porto for retur. Gjelder det for garantireperasjoner også? hmmm Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har aldri fått igjen porto for retur. Gjelder det for garantireperasjoner også? hmmm 5017520[/snapback] Ja, for garanti er ting du får i tillegg til det du har krav på etter loven. Forbrukerkjøpsloven er helt klar, reklamasjon skal foregå uten kostnad for forbrukeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå