Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei Jeg vil med dette fortelle en historie som kan hjelpe andre i fremtiden MTP. retur til PS Data: 1. Du mottar et ødelagt og/eller feil produkt fra PS Data. 2. Du vil naturligvis returnere dette produktet. 3. Du får returnummer fra PS Data. 4. Du pakker produktet, og legger ved kvittering for dine utgifter for porto. Samtidig må du huske på å oppgi ditt kontonummer på returarket som du også legger ved. 5. Du sender pakken, og forventer selvfølgelig at pengene for portoen og eventuelt produktet skal komme inn på din konto etterhvert. Men...... Ja, det er et stort MEN. Jeg har personlig hatt to returer til PS Data. Den ene gangen sendte de meg feil produkt, den andre gangen et ødelagt skjermkort. Begge gangene har jeg fått pengene for selve produktet inn på min konto etter en liten stund, men ikke pengene for portoutgiftene mine! Hvorfor? Jeg la ved kvittering for portoen som var TEIPET fast i arket hvor kontonummeret mitt stod. Ifølge norsk lov skal man ikke lide noe økonomisk tap pga. at de gjør en feil/sender et ødelagt produkt til deg som kunde. Jeg er ikke en som lar meg lure, og kontakter dem via e-mail begge gangene. Etter litt om og men får jeg mine penger for portoen første gangen. Andre gangen får jeg de uten noe spørsmål utenom "hva var dine portoutgifter". Hva er det disse folka driver med? Kvitteringa for denne portoen var TEIPET fast i arket til kontonummeret mitt! Er de blinde, eller prøver de å lure kundene sine? Ikke vet jeg, men jeg blir forbannet av slike folk/bedrifter. Når jeg prøver å fortelle dem at de må bli bedre og betale folk portoen automatisk svarer de ikke, eller går "rundt grøten". Uansett om man legger ved kvittering eller ei har alle en utgift for porto. INGEN jeg kjenner eller har hørt om sender post gratis i Norge. Ville bare gjøre alle oppmerksomme på dette slik at ikke flere blir forsøkt "lurt" av PS Data! Ja, jeg er fornøyd med PS Data ellers, men ikke når det gjelder akkurat denne problematikken. Lenke til kommentar
pr-koht Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Siden du har fått penger tilbake for varen som er returnert er dette trolig behandlet ihht angreretten. Da har du ikke rett til å få dekket portokostnadene for innsendingen. Men dersom du reklamerte, og fikk tilbake en erstatningsvare vil du ha rett til å få dekket kostnadene ved reklamasjonen. Altså: - ved å angre kjøpet bekoster man selv innsendingen - ved reklamasjon kan rimeligste innsendingskostnad kreves refundert hvis ikke butikken sender ut fri returseddel Endret 14. oktober 2005 av pr-koht Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei,synes det er drøyt å kalle det for svindel! Sikkert mange personer som er borti varen FØR den kommer til tekniker/saksbehandler..ting kan forsvinne underveis !! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei,synes det er drøyt å kalle det for svindel! Sikkert mange personer som er borti varen FØR den kommer til tekniker/saksbehandler..ting kan forsvinne underveis !! 5004363[/snapback] Hvor nevner jeg at dette har noe som helst med svindel å gjøre? Les posten min en gang til, og kanskje enda en gang så kan du kommentere saken videre. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Siden du har fått penger tilbake for varen som er returnert er dette trolig behandlet ihht angreretten. Da har du ikke rett til å få dekket portokostnadene for innsendingen.Men dersom du reklamerte, og fikk tilbake en erstatningsvare vil du ha rett til å få dekket kostnadene ved reklamasjonen. Altså: - ved å angre kjøpet bekoster man selv innsendingen - ved reklamasjon kan rimeligste innsendingskostnad kreves refundert hvis ikke butikken sender ut fri returseddel 5004176[/snapback] Det er jeg fult klar over, og det handlet ikke om angrerett, men om ren reklamasjon/garanti. Jeg snakket med de personlig over telefon, og de var helt enige med meg i at skjermkortet var ødelagt, og at jeg skulle få pengene igjen siden det da var snakk om et demokort. Du skal heller ikke trenge å benytte deg av angreretten fordi selger sender deg feil vare. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Vel,måten du bruker ordet "lurt" på i denne saken,så anntyder det at du mener de svindler folk... Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Ganske sikker på at det blir fikset hvis du tar en telefon til de Ingen gidder og 'svindle' en kunde for 120,- ... I allefall ikke en av de 'store/seriøse' som ps komplett netshop ol. Mvh/Willy Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Andre gangen får jeg de uten noe spørsmål utenom "hva var dine portoutgifter". Hva er det disse folka driver med? Kvitteringa for denne portoen var TEIPET fast i arket til kontonummeret mitt! Er de blinde, eller prøver de å lure kundene sine?5003539[/snapback] De som behandlet saken hadde helt sikkert esken med enheten og alt foran seg mens de svarte på tlf/e-posten din... :rolleyes: Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 dette er galt. kjøper skal ikke lide noe tap pga at selgers varer er defekte. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Har man krav på å få porto tilbake for retur og feilvare? Det har jeg aldri hørt om før. Var ikke klar over at Posten var involvert i dette. Derimot synes jeg de fleste burde gi kjøper mulighet for å levere varen personlig. Så kan de vurdere porto vs. bensin/buss utgifter. Kan spare noen tiere eller tape litt tid. Endret 14. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Ganske sikker på at det blir fikset hvis du tar en telefon til de Ingen gidder og 'svindle' en kunde for 120,- ... I allefall ikke en av de 'store/seriøse' som ps komplett netshop ol. Mvh/Willy 5005054[/snapback] Alt er fikset, dette er en post som gjør folk oppmerksomme på at de har krav på porto. Da spesielt ved retur til PS Data hvor dette ikke praktiseres automatisk. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Andre gangen får jeg de uten noe spørsmål utenom "hva var dine portoutgifter". Hva er det disse folka driver med? Kvitteringa for denne portoen var TEIPET fast i arket til kontonummeret mitt! Er de blinde, eller prøver de å lure kundene sine?5003539[/snapback] De som behandlet saken hadde helt sikkert esken med enheten og alt foran seg mens de svarte på tlf/e-posten din... :rolleyes: 5005096[/snapback] Hva snakker du om? Det jeg mener er at slike papirer skal gå en bestemt plass i bedriften for så å utbetales. Det skal gå AUTOMATISK. Man skal ikke være nødt til å maile og ringe de for hver eneste retur pga. feillevering/garanti/reklamasjon. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det er da for f*** menneskelig å gjøre feil,og så lenge de retter opp den feilen ser jeg ikke problemet! Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Har man krav på å få porto tilbake for retur og feilvare? Det har jeg aldri hørt om før. Var ikke klar over at Posten var involvert i dette. Derimot synes jeg de fleste burde gi kjøper mulighet for å levere varen personlig. Så kan de vurdere porto vs. bensin/buss utgifter. Kan spare noen tiere eller tape litt tid. 5005257[/snapback] Som kunde skal du ikke lide noe som helst økonomisk tap pga. feillevering og/eller defekt vare. Dette har jeg sjekket opp i Norges lover for lenge siden, og kom igjennom med en sak jeg hadde gående mot en annen bedrift for en tid tilbake. Om du ikke er interessert i å få igjen 100 spenn for hver gang du sender inn noe hardware pga. dette er det ditt valg. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Det er da for f*** menneskelig å gjøre feil,og så lenge de retter opp den feilen ser jeg ikke problemet! 5005303[/snapback] Ja, det er menneskelig. Men ikke når samme feilen skjer TO ganger fordelt på flere måneder! Det er da jeg stiller spørsmål på PS Data sin administrasjon. Edit: I tillegg er denne posten ment til folk som skal ha retur til PS Data i fremtiden. Ikke til folk som deg som driter loddrett i tips til folk som ikke vet så mye og/eller har så mye erfaring med returer. Endret 14. oktober 2005 av DJ ZooL Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Det skjer feil og det er lov å klage på det. Så lenge alt ordnes opp i burde det være ok, eller at man selv handler et annet sted neste gang. Tror ikke du kommer til å finne en feilfri bedrift. Viljen til å rette opp i feilen er derimot viktig. Endret 14. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) du sier at du puttet lapper der det stod kostnadene OPPI esken du sendte? Så vidt meg bekjent skal du ettersende en kvittering på det innbetalte beløpet som det koster å sende en pakke... Altså er dette noe du får først etter at du har levert pakken på posten (hvis post-folka lar deg putte noe oppi esken etter at du har betalt, er vel dette feil)... Du kan altså ikke bare skrive en post-it lapp og feste til der det står: "det kostet 120kr å sende denne pakken, de vil jeg gjerne ha tilbake" jeg vetikke hva slags lapp du har sendt med, dette er bare til informasjon... edit: så nå at du hadde lagt med en kvittering på portoen? Hvordan får du kvittering på portoen før du har betalt... jeg tror ikke man har lov til å legge noe oppi esken etter at den er postlagt (altså betalt for), da denne er mottaker sin eiendom... Hvis dette er tilfelle så kan jo PS data i værste fall anmelde deg for å ha åpnet deres post... Endret 14. oktober 2005 av jalejale Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) du sier at du puttet lapper der det stod kostnadene OPPI esken du sendte? Så vidt meg bekjent skal du ettersende en kvittering på det innbetalte beløpet som det koster å sende en pakke... Altså er dette noe du får først etter at du har levert pakken på posten (hvis post-folka lar deg putte noe oppi esken etter at du har betalt, er vel dette feil)...Du kan altså ikke bare skrive en post-it lapp og feste til der det står: "det kostet 120kr å sende denne pakken, de vil jeg gjerne ha tilbake" jeg vetikke hva slags lapp du har sendt med, dette er bare til informasjon... edit: så nå at du hadde lagt med en kvittering på portoen? Hvordan får du kvittering på portoen før du har betalt... jeg tror ikke man har lov til å legge noe oppi esken etter at den er postlagt (altså betalt for), da denne er mottaker sin eiendom... 5005407[/snapback] Hørt om noe som heter norgespakken medium? Du kjøper en eske og en pakkelapp. Dette koster 97 NOK. Dette får man en kvittering på om man ønsker hvor det står: "Norgespakke Medium 97,- NOK". Man går så hjem å stapper så mye man vil i eska, fester pakkelappen med adresse på for så å sende den. Dette til informasjon! For mer informasjon om norgespakken, sjekk www.posten.no Edit: tror, syns, mener osv... sjekk opp før du uttaler deg Endret 14. oktober 2005 av DJ ZooL Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 du sier at du puttet lapper der det stod kostnadene OPPI esken du sendte? Så vidt meg bekjent skal du ettersende en kvittering på det innbetalte beløpet som det koster å sende en pakke... Altså er dette noe du får først etter at du har levert pakken på posten (hvis post-folka lar deg putte noe oppi esken etter at du har betalt, er vel dette feil)...Du kan altså ikke bare skrive en post-it lapp og feste til der det står: "det kostet 120kr å sende denne pakken, de vil jeg gjerne ha tilbake" jeg vetikke hva slags lapp du har sendt med, dette er bare til informasjon... edit: så nå at du hadde lagt med en kvittering på portoen? Hvordan får du kvittering på portoen før du har betalt... jeg tror ikke man har lov til å legge noe oppi esken etter at den er postlagt (altså betalt for), da denne er mottaker sin eiendom... Hvis dette er tilfelle så kan jo PS data i værste fall anmelde deg for å ha åpnet deres post... 5005407[/snapback] Øh hva snakker du om? Har du noen gang sent en norgespakke? Når man sender norgespakker har man to valg: 1. Man kjøper en eske på posten, med etikett hvor man skal fylle ut avsender og motaker. Så tar man med seg eska hjem fyller den med innhold og setter på lappen, tar av sin del og gir esken til posten. 2. Man bruker sin egen eske og kjøper kun etiketten på posten. Eska med innhold tilhører ikke motageren før du har levert den til posten, og det er du som har ansvar for den helt til motakeren har fått den. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hmm... PS er langt fra "luringer". Jeg handler hos dem og mer medgjørlige mennesker har jeg aldri møtt. De strekker seg som regel langt for å blidgjøre kundene, men noen misforståelser og feil kan vel alltids oppstå. Og nei , jeg er ikke ansatt hos PS! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå