Gå til innhold

Koble PC og TV - farger med flimring

axlchris

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker sterkt å koble opp PC'n TV'n. Jeg har farger på skjermen med det flimrer og bildet er delt opp og er helt utydelig, osv.

Har satt PAL-B-G-M-osv, osv + NTSC uten at det hjalp. Endret skjermoppløsning, høy + lav. Endret frekvens fra 60 til 100hz (får ikke mindre enn 60hz). Endret utdata for video (scart, compositt, s-vide, automatisk). Kjørt både Dual View og kloning.

Det som er litt irriterende er at jeg ser BIOS oppstart sekvensen helt fint på tv-skjermen. Det er når windows har begynt at det f* opp.

For meg så virker det som om oppdateringsfrekvensen er for høy, men jeg får jo den ikke lavere enn 60Hz. *sukk*

Det er et litt eldre Asus NVidia GeForce2 kort med s-video utgang. Har koblet til scart inngang på tv.

Noen som kan hjelpe? please??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å sette ned oppdateringsfrekvensen med f.eks. RivaTuer eller annet program som overstyrer Windows settinger?

Har selv et ATI 5550-kort som jeg bruker PowerStrip på, har forsøkt med både S-video og RGB til Scart, og det fungerer fint.

MEN husk at selv om du ser det bra i svart/hvitt på TVen din, KAN det være at TVen har sine begrensninger. Og husk at alt du gjør videre skjer på eget ansvar...

mastiff har forøvrig skrevet en utmerket HTPC-guide som dekker noe av dette. Ta en titt på den.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg hadde akkurat samme problemet. Prøvde det som var av instillinger og fikling, men kom aldri noen vei.

Det jeg til slutt fant ut var at de nyeste nvidia-driverne gjorde at jeg ikke fikk bilde på tven. Fant noen eldre drivere og da fungerte alt perfekt.

Ellers kan det være at skjermkortet er litt trøblete, og da vil jeg anbefale at du prøver tvtool.

Lenke til kommentar

Takk, skal prøve ut det dere foreslår.

Det jeg har finni ut til nå er at PAL systemet er på 50Hz, noe som kan være litt trøblete når laveste frekvens på skjermkortet er 60Hz. Men det kan jo forklare hvorfor jeg ser BIOS oppstarten helt fint.

Men tv'n min skal også støtte NTSC, som har en høyere frekvens.

Blir nok litt mekking her og der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...