Calm Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Er på utkikk etter en stor LCD-skjerm som kan kjøre veldig høye oppløsninger men har problemer med å finne en. Flere produsenter lager store LCD-skjermer (30+ tommer) men veldig få av disse kjører den type oppløsninger jeg er ute etter... De fleste skjermer med OK oppløsning (1920 x 1200) er på 23-24 tommer og dette er i utgangspunktet for lite. Er klar over at Apple har sin 30" Cinema HD skjerm men er ikke interessert i den. Kunne dog tenke meg en skjerm av ca. samme størrelse som klarer tilsvarende oppløsninger. Pris er ikke viktig... Er det noen som vet hvem som produserer panelet som sitter i Apple-skjermene? Og er det ingen andre produsenter enn Apple som har tatt i bruk disse? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg mener å ha lest at Dell har en 30" i planene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Mener Dell og Apple bruker samme panelet in sine WS skjermer, og at de ellers teknisk sett er ganske like(annen innpakning), så da kommer sikkert Dell med en 30" slik Andreas nevner. Dell pleier også ha mye bedre priser. Endret 14. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Ok, hadde vært genialt hvis Dell kom med en skjerm basert på det samme panelet... Skulle fortsatt likt og vite hvem som har produsert panelet i de skjermene... Regner ikke med at det er noe Apple har produsert selv og synes det er rart at ingen andre produsenter som f.eks. NEC eller Eizo har kommet med noe tilsvarende... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg er langt fra ekspert. Men bruker ikke Nec mye S-IPS paneler i sine kvalitetsskjermer? Er ikke sikker på hva Eizo gjør. Men i apple og dell tror jeg det er snakk om billigere VA paneler el. Og så store S-IPS paneler hadde vel fått en upopulær prislapp vil jeg tro. Ikke 100% sikker på dette. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Skulle fortsatt likt og vite hvem som har produsert panelet i de skjermene... Regner ikke med at det er noe Apple har produsert selv og synes det er rart at ingen andre produsenter som f.eks. NEC eller Eizo har kommet med noe tilsvarende... 5005280[/snapback] Er nesten 100% sikker på at det er LG.Philips paneler i de tre apple WS skjermene, dell sin 20" (24"ern bruker et samsungpanel). Samme panelet som er i apple 23" er og i HP sine L2335 og f2304 skjermer. Jeg er langt fra ekspert. Men bruker ikke Nec mye S-IPS paneler i sine kvalitetsskjermer? Er ikke sikker på hva Eizo gjør. Men i apple og dell tror jeg det er snakk om billigere VA paneler el. Og så store S-IPS paneler hadde vel fått en upopulær prislapp vil jeg tro. Ikke 100% sikker på dette. Er ikke fullt så sikker på dette, men tror de LG.Philips panelene er S-IPS. Calm: Hvorfor vil du ikke ha 30"ern til apple? Manglende innganger eller missliker du apple? Bare spør, side en eventuel 30" fra Dell basert på samme panelet vel vil være så godt som samme skjermen, bare med bedre tilkoblingsmuligheter og mindre flasy design Endret 14. oktober 2005 av dravisher Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Vill det si at: - Dell 2005FPW har LG.P S-IPS panel - Dell 2405" har et samsung panel?(husker ikke benenvelsen for samsung panelet). Hvordan er dette i forhold til s-ips og rimligere VA? - HP skjermene du nevnte har også S-IPS? Endret 14. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Vill det si at:- Dell 2005FPW har LG.P S-IPS panel - Dell 2405" har et samsung panel?(husker ikke benenvelsen for samsung panelet). Hvordan er dette i forhold til s-ips og rimligere VA? - HP skjermene du nevnte har også S-IPS? 5005886[/snapback] Stemmer det ja. Panelet i HP skjermene er akkurat samme som i apple sin 23" så vidt jeg har forstått, og 20" til dell og apple og 30" til apple er basert på samme panelserie, så de deler en del kvaliteter. Tror 2405 er PVA. Tror det er regnet som en mellomting i kvalitet mellom S-IPS og VA, men her er jeg på tynn grunn Edit: PVA, ikke VPA som jeg originalt skreiv Endret 14. oktober 2005 av dravisher Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Calm: Hvorfor vil du ikke ha 30"ern til apple? Manglende innganger eller missliker du apple? Bare spør, side en eventuel 30" fra Dell basert på samme panelet vel vil være så godt som samme skjermen, bare med bedre tilkoblingsmuligheter og mindre flasy design smile.gif Vel Er ikke noen fan av Apples produkter og er ikke så veldig glad i designet på den skjermen heller... Jeg er langt fra ekspert. Men bruker ikke Nec mye S-IPS paneler i sine kvalitetsskjermer? Er ikke sikker på hva Eizo gjør. Men i apple og dell tror jeg det er snakk om billigere VA paneler el. Og så store S-IPS paneler hadde vel fått en upopulær prislapp vil jeg tro. Ikke 100% sikker på dette. Det du skriver stemmer sikkert... er langt i fra noen ekspert selv. Oppløsning er nøkkelordet for meg i dette tilfellet. Ting som responstid, fargegjengivelse, kontrast, etc er ikke prioritert. Hvis det er tilfelle at det 30" panelet er av den billigere typen så gjør ikke det noe for meg. Når det gjelder bruk som krever god responstid, fargegjegivelse, kontrast, bildekvalitet, etc så klarer jeg meg fint med den NEC'en jeg allerede har. Endret 14. oktober 2005 av Calm Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 37" med 1920x1080: http://www.westinghousedigital.com/product...prod-37w1.shtml Gaar for $1899 i unaiten. Vet ikke om noen selger dem i europa. - Per Christian Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Med de viktige oppklaringene til Dravisher så ville jeg vurdert følgende hvis oppløsning er viktigste egenskap. Dell sin 24" 2405 som frem til 26/10 koster kun 7.500,- har en oppløsning på 1920*1200. Nevnte 37" har lavere oppløsning. Acer har vel nå også en 24" med 1920*1200. Apple(som du sa du ikke ville ha) har vel også denne oppløsningen på sin 23"(sjekk for å være sikker). 30" til Apple er jeg ikke sikker men den kjører nok en høyere oppløsning. Men som du sier er 24" for lite og da står vi vel igjen med Apple så langt, hvis ikke Dell kommer med en 30" nå med evt. PVA til en rimligere penge enn Apples 30". Jeg har behov for tilkoblingene på Dell og hadde Apple hatt de og lommeboken min hadde vært større hadde jeg valg Apple sin. Først og fremst fordi den er TCO03 som jeg setter pris på ift. mine øyne. EDIT: Oppløsningen til Apple 30" er jo helt overlegen. 2560 x 1600 pixels Virkelig synd du ikke liker denne, da den ellers virker perfekt. Endret 14. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Med de viktige oppklaringene til Dravisher så ville jeg vurdert følgende hvis oppløsning er viktigste egenskap. Dell sin 24" 2405 som frem til 26/10 koster kun 7.500,- har en oppløsning på 1920*1200. Nevnte 37" har lavere oppløsning. Acer har vel nå også en 24" med 1920*1200. Apple(som du sa du ikke ville ha) har vel også denne oppløsningen på sin 23"(sjekk for å være sikker). 30" til Apple er jeg ikke sikker men den kjører nok en høyere oppløsning. Men som du sier er 24" for lite og da står vi vel igjen med Apple så langt, hvis ikke Dell kommer med en 30" nå med evt. PVA til en rimligere penge enn Apples 30". Jeg har behov for tilkoblingene på Dell og hadde Apple hatt de og lommeboken min hadde vært større hadde jeg valg Apple sin. Først og fremst fordi den er TCO03 som jeg setter pris på ift. mine øyne. EDIT: Oppløsningen til Apple 30" er jo helt overlegen. 2560 x 1600 pixels Virkelig synd du ikke liker denne, da den ellers virker perfekt. 5006744[/snapback] Yeah, er klar over at oppløsningen på Apple-skjermen er overlegen, og det er derfor jeg synes det er merkelig at ingen andre produsenter av skjermer har tatt i bruk det samme panelet da dette neppe er noe Apple produserer selv. 23-24 tommer er for lite, og 1920 x 1200 representerer en såpass liten økning i oppløsning at jeg like så godt kan fortsette å bruke de skjermene jeg har. Kommer ikke under noen omstendigheter til å kjøpe Apple-skjermen, så jeg får vel bare vente til Dell eller andre lanserer et tilsvarende produkt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Det må helt klart finnes andre produsenter. Du har sikkert kikket på de fleste produsentsider? Du kan jo også ringe Dell og høre. Endret 14. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Det må helt klart finnes andre produsenter. Du har sikkert kikket på de fleste produsentsider? Du kan jo også ringe Dell og høre. 5007421[/snapback] Det samme tenkte jeg, men jeg har foreløpig vært innom LG, Sony, Samsung, LaCie, Eizo, NEC, ViewSonic óg Dell og har ikke funnet noe tilsvarende hva gjelder oppløsning/størrelse... Endret 14. oktober 2005 av Calm Lenke til kommentar
abrakadabradavel Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hvis pris ikke betyr noe så er ikke IBM T221 noe dumt valg. 22,2" 3840 x 2400, pris rundt $8500 Info Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Hvis pris ikke betyr noe så er ikke IBM T221 noe dumt valg. 22,2" 3840 x 2400, pris rundt $8500 Info 5007717[/snapback] Jøss! Det må jeg si var en positiv overraskelse!! Litt av en skjerm forøvrig Må si jeg synes den er litt i minste laget med tanke på den høye oppløsningen, men den duger nok bra. Den ligger selvfølgelig i en annen prisklasse enn det jeg hadde tenkt meg, men det er et veldig interessant alternativ, selv om man må grave dypt i lommeboka... Lenke til kommentar
abrakadabradavel Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Noen bilder: T221 vs Mac 30" T221 dual Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Imponert av IBM skjermen og for en oppløsing. Hva slags teknologi er dette med tanke på den dype tykkelsen og hva er den beregnet for? Driver du med skjermimport/salg siden du tilfeldigvis hadde både MAC og flere av denne IBM stående? hehe *litt misunnelig i positiv forstand* Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Ser ut som kjempeskjermer! Maa jo bli fotokvalitet paa ting med den IBM loesninga der? http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...ocid=MIGR-54982 "The 22.2-inch TFT monitor has nearly 28 million subpixel transistors laid over an area exceeding 220 square inches. There may be a small number of these sub-pixels which are missing, discolored, or always lit. This an intrinsic characteristic of TFT manufacturing. The T221 monitor may have up to 20 defective sub-pixels." Tror ikke 20 doede blir mye merkbart i saa hoy opploesning med mindre de er i gruppe. Har troebbel med aa se enkelt piksler paa 1920x1200 med Dell 24" skjermen min om jeg sitter litt lengre bak enn kliss intill. Men jeg faar noia naar jeg ser over 264! (12*22) rader med ikoner og dokumenter henslengt til desktop'en! :-) Har jeg mer enn garbage can der (fjerner helst den og) synes jeg det er rot. hehe. - Per Christian Lenke til kommentar
abrakadabradavel Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Hehe det er nok ikke jeg som har tatt de bildene Her er forøvrig et nytt: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå