Gå til innhold

Oppgradere Pc fra 2004

Anbefalte innlegg

Nå er jeg veldig lei av min troll gamle pc... den er treig å har dårlig grafikk.. :p jepp jepp...

så det jeg vill ha var råd og tips om hva jeg bør kjøpe nytt av osv.. og også hvor jeg får d billigest... =)

Har max 6000kr

det min pc består av nå er:

CPU - Amd Athlon 64 3000+ 2,0Ghz

HK - Asus K8v Se Deluxe 754

RAM - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB ( har akkuratt bestil enda en sånn.. var det domt kansje?? :ermm:

GPU - nVIDIA G-Force Fx-5700

HD - 160Gb S-ata HD (samsung eller noe sånt)

og en strømforsyning på 300w

får også en del blåskjerm opp til tider... :p

Endret av Sveini89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det bare fornuftig, med en moderate oppgraderinger:

CPU : nei - ikke hensikstsmessig.

HK : nei, ikke hensiktsmessig.

Minne : Fornuftig det valget du tok.

GPU : Moderat oppgradering her kan være fornuftig, men skjermkortet du kjøper her skal du ikke basere deg på skal følge med til meste maskin - ca 1500 til et 6600 gt eller x800 gt er fornuftig her

HD: har du lite ledig plass, så greit, ellers ingen grunn til uro.

Nå har du ca 4000,- igjen til datamorro.

Så nå kan du begynne å planlegge hvilke deler du skal ha med til neste oppgradering.

PSU - Legg ca 800 kr i en ny psu, f.eks misc 500W- den kan drive ditt neste pc system også.

Men vi har fortsatt kr 3000 til å ha det morro med.

Hva med ett fett tv kort ?

Eller et skikkelig pc lydannlegg,

Topp gaming headsett

Lenke til kommentar

Jeg syns du bør vurdere å gå over til et 939 system, slik at du får deg PCI-e. Eventuelt kan du bare bytte ut hovedkortet ditt med et av disse. Da får du PCI-e på s754. Har desverre ikke noen erfaringer med disse kortene, men kanskje noen andre har det?

Videre syns jeg du bør bytte skjermkort til 7800GT, og som andre sier: PSU

Dersom du bytter skjermkort, hovedkort(nytt 754 kort) og PSU kan jeg tenke meg at du havner sånn ca på 4600,- og da har du ca 1400 igjen du kan bruke på ny harddisk? eller kanskje kjøpe 7800GTX istede?

Dersom s939 er et alternativ havner du vell omtrent på 6000,- med nytt hovedkort, skjermkort(7800GT), PSU og en cpu som yter omtrent det samme som den du har.

Endret av Zipman
Lenke til kommentar

Foresten er det noen som kan gi meg tips til en HD? en 200Gb =) til litt under 1000kr

Jeg kikka også litt på 6600Gt men jeg ble litt usikker etter som det fantes 2-3 kort som het det.. :p kosli vist dere gidder og hive ut en link til tinga :D

Endret av Sveini89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...