Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med og få hjemme nett og internett

Anbefalte innlegg

Jeg har to maskiner, begge med win xp pro sp2.

Jeg får ikke disse til og fungere i nettverk og samtidlig ha internett på begge.

Jeg har canal digital internett og kobler modemet til en svitsh og så ut til pcene..

Om jeg sett de til og motta ip automatisk kommer jeg på internett med begge, men får ikke kontakt med hjemme nettet,

Setter jeg manuell ip , nettverksmask og standard gateway får jeg hjemme nett men mister internett på de begge?

Skjønner ikke hva jeg gjør feil..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror ikke det skal gå  :nei:

Skal du ha det til så tror jeg du må ha en router.

5004901[/snapback]

Hmmm.. så jeg har kjøpt swich til ingen nytte da..

Nesten bedre to nettverks kort i pc`n her da? og så dele det med den andre..

Grunnen til at jeg kjøpte switch var at jeg plutselig slett med og få det til og fungere og at da kan Gutten være på nett selv om min pc er avslått..

Lenke til kommentar

Leste litt feil :blush::nei::blush:

Mulig firewallen i xp blocker deg.

Da det er mulig han oppfatter den andre pc'en som en Wan interface pc!

prøv å ping den andre pc'en og dertter map deg frem, men om dere får nye ip'er hver gang dere kobler opp så er jo dette ett evighetsproblem!

begge Pc'er i samme arbeidsgruppe ?

Begge pc'er med delte mapper?

\\ipadresse\c$\

adminstrator brukernavn/passord (c$/d$/e$/f$/g$)

Endret av ^Sniper
Lenke til kommentar

Ja, vi ligger på forskjellig subnet.. Men hvordan ungå det da, når jeg må bruke automatisk ip og dns server?

Setter jeg disse manuelt så får jeg hjemme nette til og fungere, men mister da internett på begge maskinene..

Canal digital deler ut opptil 4 ip adresser, så internett er ikke noe problem så lenge jeg dropper hjemme nettet, men hadde jo vært kjekt og ha det uten og begynne og sette det opp for vær gang..

Snakket med en på canal digital i dag. han mente jeg måtte kjøpe en router for og få det til og fungere, men kunne ikke gi meg noen hjelp..

Lenke til kommentar

Du har flere valg faktisk.

-VPN når du trenger lokal nett, sett opp en VPN tilkobling mellom maskinene, dette vil gå ulidelig tregt, da all informasjonen går ut på internett før dem kommer tilbake i lokal nettet.

-Sett opp en eldgammal maskin som router, og få denne til dele ut lokale iper

-Kjøp en router

-Sjekk muligheten for å legge routes i WinXP mulig det går, men jeg er langt fra sikker.

Det finnes helt sikkert flere, men den enkleste jeg ser for meg, er at du spanderer på deg en router til 3-400 kr i tillegg til den switchen du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...