Ed Hunter Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har ein Yamaha RX-V450 reciver og sliter litt med å koble kablene frå høgtaler til terminalene på reciveren. Er sånne skru-terminaler. Altså er fullt mulig å koble til, men synes det er veldig knotete. Lurer på om eg kan sette på spader på den enden av kabelen som skal i reciveren? Lenke til kommentar
pahf Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hva med å kjøpe bananplugger hvis det er muligheter til det? Billig og enkel løsning. Som sparer deg for mye bannskap Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Hva med å kjøpe bananplugger hvis det er muligheter til det?Billig og enkel løsning. Som sparer deg for mye bannskap 5002825[/snapback] Er nok ikkje mulig for bananplugger diverre... Ellers hadde det ikkje vært eit problem Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Sitter akkurat med samme problem.... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jo det er mulighet for banan plugger! det er bare og vippe av det "lokket" som ligger over skru-terminaler. Der er det hull med mulighet for banan plugg. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Jo det er mulighet for banan plugger!det er bare og vippe av det "lokket" som ligger over skru-terminaler. Der er det hull med mulighet for banan plugg. 5004013[/snapback] Står i manualen at det ikkje er mulighet for banan på U.K, Europa og Asia modeller.. Er eit hol ja, men ligger intet lokk over det, som eg har sett på f.eks Denon sine reciverer. Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 jo, men det er ikke veldig synlig. Det er "forbutt" på Europa modellene fodi det var noen som stakk en strikke pinne inn der eller no?!? Men jeg hadde værtfall banan plugger på min Yamaha RX-V630. Fikk høre det av en kar på Stereofil att man kunne vippe av det lokket. Så det gjorde jeg, men det sitter ganske hardt. Det er liksom hele pluggen som skal av så under så er det en mindre en med stort hull til banan plugg. Hvis du leter litt på www.avforum.no så finner du sikkert noen tråder om det Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg som skrev det innlegget over, var hos kuroger skjønner du Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg som skrev det innlegget over, var hos kuroger skjønner du 5006401[/snapback] Takker og bukker GnoMiz! Ja har lest det om at det er er ulovlig med bananplugger. Noko med at det blir ikkje dekka av forsikringa osv.. Skal sjekkes ut! Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 du må skru til terminalene godt først, så tar du bare en tang og napper ut hele terminalen, vips så kan du bruke både spader og bananplugger. dette funker på alle nyere yamaha receivere inkl rxv-450. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 du må skru til terminalene godt først, så tar du bare en tang og napper ut hele terminalen, vips så kan du bruke både spader og bananplugger. dette funker på alle nyere yamaha receivere inkl rxv-450. 5007299[/snapback] Nappe ut heile terminalen? Etter å ha fulgt GnoMiz sitt råd, har eg bare gjort "hullet" på terminalen større ved å fjerne litt plastikk rundt. Så no passer banan som smør! Har lest ein del på avforum om dette, f.eks: Yamaha triks!. Fyren hadde borret større hullet, men det går fint å fjerne ein "ring" av plastikk rundt hullet med tang eller kniv. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det var ikke helt det jeg mente, men har samme effekten. Mente egentlig at du skulle ta av hele det øverste "laget" av terminalen. Men hvis du har gjort det på en annen måte og det funker så er det da ikke noe galt med det! Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Ja ok. Eg får sjekke om min metode funker. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 "min" metode var det forhandlerkonsulenten min i yamaha som fortalte meg, så jeg vil tro at det stemmer... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Det er jo det samme som min bare at jeg tar av det "lokket" mens dere lager hullet i den større Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå