ScadamiCa Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=2&s=pl GÅr det ann å bruke det kortet til å ta opp filmer til pc`n ? Og gjøre om til .mpg ???? Hvor stor harddisk plass treger ca. en film på 60min? [ Denne Melding var redigert av: ScadamiCa på 2002-08-20 21:22 ] Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Tror ikke en hel film er noe å satse på. Max filstørelse er ca 4GB og det gir ca 20 min. film. Når du setter på innspilling så blir det avbrudt med error etter 20 min. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hmmm, det var da rart. Er fullt mulig å laste ned epsioder av tv-serier som er godt under 1 GB med 40 minutters lengde på episodene. Så en nedlastet episode av 24 hos en kompis på 450 mb. Kvaliteten var det ingen ting å si på. Men angående spørsmålet ditt, så var vel dette ikke noe nyttig svar....:smile: Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jo, men disse filene er sannsynligvis komprimert i realtime mens de grabbes. Krever vel usannsynlig dyrt utstyr for det. Er ikke sikker på hvordan de grabber tv-episoder, du får finne et "l33t"-forum og se om du finner noen der som gjør det og releaser på kazaa :razz: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Angående Kazaa så ligger det haugevis med opptak både av populære serier som Friends, 24, Smallville m.m. Dette er episoder som ikke er kommet til Norge enda. Sett filer helt ned i 90 mb, men de kan umulig være god kvalitet. Tviler på at dette er lovlig, uansett så liker jeg kveldene foran tv'en, selv om man kunne blitt mer fleksibel ve å bestemme når man ønsker å se seriene:) Lenke til kommentar
Cool Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg lurer også på hvordan man tar opp programmer og slikt på tv, og hvilket kort man trenger, jeg tenker på og ta opp musikk videoer, serier og slikt. Lenke til kommentar
Cool Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Noen som vet om dette kortet er bra? Pinnacle PCTV Satellite PCI, Digital TV- og radiomottaker. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...14&GrpID=4&s=pl Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Er ganske grønn på dette her. Men et skjermkort med TV-IN i tilegg til den vanlige TV-UT er vel selvfølge. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg har et pinnacle pctv pro. Det kan man ta opp film eller programmer med. Men jeg har litt problemer med store filer. 45 min blir ca 2GB hos meg. Jeg tenkte jeg skulle komprimere de på et vis (SVCD eller no) Har forresten ikke tatt opp så mye at jeg har møtt på 4GB grensen ennå. Lenke til kommentar
Cool Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 22:44, Simen1 skrev:Jeg har et pinnacle pctv pro. Det kan man ta opp film eller programmer med. Men jeg har litt problemer med store filer. 45 min blir ca 2GB hos meg. Jeg tenkte jeg skulle komprimere de på et vis (SVCD eller no) Har forresten ikke tatt opp så mye at jeg har møtt på 4GB grensen ennå. Hvordan er kvaliteten på det du tar opp med det kortet? Edit: Glemte og skrive at det ikke er en 4Gb grense, grensen er på hvor mye hd plass du har. [ Denne Melding var redigert av: Cool på 2002-08-20 22:56 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hva snakker dere om egentlig? 4GB grense er forresten bare på FAT32 OG, når dere tar opp fra tv lagrer dere vel i divx eller lignende? lagre først i rå avi, og deretter komprimere er jo litt tungvint?? Trenger ikke noe bra PC for å få det til. gikk med min 800mhz med ATI ALL in wonder 128 32mb kort. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg har kortet, det funker bra i alle OS, best i WinXP faktisk. Jeg spiller inn i DV codec(husk å velg PAL) i 720x576 25 bilder i sek. Det blir ca 13Gb i timen. Så gjør jeg om til MPEG2 eller DivX etterpå. For å spille inn filer >4Gb så bruker jeg WinXP og NTFS som filsystem på video-disken. Fordelen med å spille inn i DV format er at jeg kan føre det over til DV kameraet mitt uten tap. Jeg kan også redigere innspillingene i hvilket som helst DV program. Selv bruker jeg Vegas Video 3. I Win98 får jeg 5 dropped frame helt i begynnelsen av innspillingene, det er det eneste problemet. Terratec har nettopp lagt ut nye drivere og program til kortet. Har ikke testet de enda. Jeg synes kortet er veldig bra. Har ikke hatt noe problemer med det på min maskin: P3 Tualatin-1266@1570MHz ATI 8500 Abit ST6-raid 512MB Win98, Win2000 og WinXP lqpl [ Denne Melding var redigert av: lqpl på 2002-08-20 23:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå