Gå til innhold

Hva forventes i StarCraft 2?

Anbefalte innlegg

Siden det går mange rykter om StarCraft 2 her kunne det vert gøy å høre hva folk synes det bør inneholde.

Jeg synes det bør vere en valgfri 3d motor, så du kan velge om du vil spille i den vanlige vinkelen eller i WC3 stil. En videreføring av BroodWar historien (synes den var litt uklar)hadde vert fint +Masse nye revolusjonerende units, varierte, spennende og detaljerte landskap (begynner å bli lei alle Startegispill mapsa) taktiske utfordringer og en steinbra multiplayer del.

Hadde heroes slått an i SC2, sånn som i WC3?

Jeg synes det bør inneholde helt nye elementer.

[ Denne Melding var redigert av: callisto på 2002-08-20 21:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Mange units. (på en gang)

- Ingen rpg elementer

- En sinnsyk, fantastisk, vanvittigsuperbra historie, som iallefall nesten bør kunne måle seg med originalen.

- Verdensledende CGI.

- Nye rts elementer / påfunn.

- og alt det andre (vidt forsellige men balanserte raser, dypt engasjerende gameplay, glitrende AI +++) som vi forventer fra Blizzard.

Lenke til kommentar

En up-to-date grafikk selvfølgelig! Om spillet hadde blitt relansert i dag med ny grafikk ville det ha gått rett til topps (det gjør det jo uansett grafikk, men med tanke på å engasjere nye spillere)!

Om de kunne ha tatt de samme sivilisasjonene, kanskje et par til, og hatt de samme enorme forskjellene og den samme perfekte balansen, vil ihvertfall gameplaydesignet vært så godt som fullført.

De eneste tingene har å si de virkelig bør ha i SC2, er et virkelig godt alliansesystem i likhet med AoE/AoEII/AoM, der man kan trade, gi tribute og lignende. De bør ha mange, mange flere units å velge imellom, så mange at man ikke nødvendigvis trenger dem alle, slik som det er i virkeligheten. De kunne også ha innført noen simple, men automatiske RPG-funksjoner som karakterutvikling. Man trenger ikke å bry seg noe særlig om den, men bare at den er til stede. Som som i C&C der enheter får slike "rangsmerker" som betyr at de har utviklet seg litt. Dette kan gjøre gameplay mye dypere, og allikevel ikke mer komplekst enn nødvendig.

Jeg kunne ha nevnt flere ting, men dette er nok for denne gang.

Mvh. Kjetil J. =)

Lenke til kommentar

starcraft2 kommer heeelt sikkert til å ha de samme rasene og story, og det er bra. Det kan hende de har lyst til å legge til en rase eller 2. Slik som Xel'naga f.eks. Er skikkelig spent på en forsettelse av historien, jeg vil at zeratul skal kveste den hora kerrigan! :smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

hvis spillet skal satse på multiplayer (som d kommer til å gjøre etter min mening), så kommer ikke historia til å bli så bra. bryr meg også svært lite. ikke ofte når jeg satt å knåtta på battle.net jeg tenkte på historia bak det jeg dreiv med.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-20 23:35, El_PoLLa skrev:

sc2 skal ha bedre multiplayer enn sc1, og gjerne 3 helt nye raser istedenfor de tre i sc1. og jeg håper de finner på ett mere orginalt navn enn starcraft 2.

da blir det jo et helt nytt spill! (ikke sc)

tror at det kommet til å bli minst to år til, sikkert flere.

[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-08-21 18:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-21 18:44, Cursed skrev:

Quote:

Den 2002-08-20 23:35, El_PoLLa skrev:

sc2 skal ha bedre multiplayer enn sc1, og gjerne 3 helt nye raser istedenfor de tre i sc1. og jeg håper de finner på ett mere orginalt navn enn starcraft 2.

da blir det jo et helt nytt spill! (ikke sc)

tror at det kommet til å bli minst to år til, sikkert flere.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-08-21 18:45 ]</font>

jepp, det blir ett helt nytt sc som er enda bedre med mye nytt i som sc1 fans liker. dune2000 og emperor battle for dune er boring om du har spilt dune2, slik håper jeg ikke sc2 blir.

Lenke til kommentar

Jeg tror det kommer til å bli råbra når "SC2" kommer ut. Spillte SC fra jeg var 11 og ble lett hekta :wink:.

Den filmen man får se av "SC2" når man runder WC3 er det bare Blizzard folka som har lekt seg litt med WC3 motoren. Men det hadde ikke vært værst med den motoren heller :smile:!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...