Stig Jøran Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei. Sitter nå på en pc med Win 2000 pro sp4, og har fått noe spyware innpå her. Har kjørt en test med: Ad-Aware SE Personal og BPS Spyware & Adware Remover Men denne henger fortsatt igjen! Sjekk bildet. Beklager fargene på bildet noen måte å få det fjernet på? feilmldn.bmp Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 jaja, du kan jo prøve Microsoft Anti Spyware , den finner du på www.microsoft.com og den funker helt sinnsykt bra spørr du meg. eller så har vi også Spybot Search and destroy som du kan finne på www.download.com Good luck Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Det der er jo ikke spyware eller virus Det der er reklame direktesendt til deg gjennom en windowstjeneste som heter "messenger" (IKKE MSN messenger). Denne var originalt tiltenkt bruk av nettverksadmins som så kunne sende beskjeder ut til brukerne på nettverket, men misbrukes i dag til reklame. Tjenesten slås av ved å gå inn på administrative verktøy i kontrollpanel, så gå på "tjenester/services", finne tjenesten Messenger, og deaktivere den, husk også å deaktivere den slik at den ikke starter opp neste gang du restarter. Og dermed er problemet løst Endret 14. oktober 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Takk! Endelig, har nå inne 6 forskjellige spyware fjernere Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Takk!Endelig, har nå inne 6 forskjellige spyware fjernere 5003871[/snapback] Det kommer kanskje som et sjokk, men flertallet av spywarefjernere innholder faktisk spyware, eller de later som de finner noe for å få deg til å tro at de er effektive, for å lure deg til å kjøpe. Hvis du klikker på nederste link i sigen min, vil du finne BPS Spyware & Adware Remover - som du nevner at du bruker - på listen over suspekte antispyware-programmer. Du finner også litt info om styggedommen. Avinstallere, og holde seg langt unna! Lytt til kjentfolk når du er ute etter slike programmer. Ellers gjør du mer skade enn gagn. Et knippe respekterte alternativer er AdAware (ikke forveksl med programmer som har lignende navn!!) Spybot Search&Destroy (ikke forveksl med programmer som har lignende navn!!) Microsoft Antispyware SpySweeper (ikke forveksl med programmer som har lignende navn!!) CounterSpy (ikke forveksl med programmer som har lignende navn!!) Endret 14. oktober 2005 av zjulik Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Takk zjulik, dette visste jeg ikke, har aldri tenkt over det. Jeg som trodde "BPS Spyware & Adware Remover " var effektivt, hehe vel får passe på fra nå av. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå