mr_lf Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har en pc med følgende specs: AMD XP 2500+ MSI Kt6 Delta - C-Media CMI9739A/9761 Ati 9600 PRO Windows Server 2003 Problemet er driveren til c-media lydkortet. Det ligger ikke inne drivere til dette i Server 2003. Jeg har mistet cden med drivere og driveren på MSI sine sider fungerte ikke. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Proevd disse? http://www.treiberupdate.de/treiber-downlo....html#downloads og om du klarer aa vente deg gjennom den sinnsykt trege linken deres, sjekk http://www.cmedia.com.tw/e_download_01.htm - Per Christian Endret 14. oktober 2005 av Flippo Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Fikk lastet ned driveren til c-media sin side. Men virker forsatt ikke. Det som er litt rart er når jeg starter pcen blir lyden satt helt ned og mutet. Og når jeg skal endre instillingene i kontrollpanelet kan jeg bare endre: Microsoft RDP Audio Driver, ikke C-Media. Jeg prøver å endre så C-media driveren blir default, men får ikke lov til det. Forsatt er det ikke lyd. Bruker Windows Server 2003, og har ikke funnet en driver som sier den virker med den. Lenke til kommentar
mort3n Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Fikk lastet ned driveren til c-media sin side. Men virker forsatt ikke. Det som er litt rart er når jeg starter pcen blir lyden satt helt ned og mutet. Og når jeg skal endre instillingene i kontrollpanelet kan jeg bare endre: Microsoft RDP Audio Driver, ikke C-Media. Jeg prøver å endre så C-media driveren blir default, men får ikke lov til det. Forsatt er det ikke lyd. Bruker Windows Server 2003, og har ikke funnet en driver som sier den virker med den. 5010690[/snapback] Har akkurat samme problemet på min Windows 2003 server Enterprice.. Bortsett fra at jeg har et onboard Realtek AC'97 lydkort, så får jeg ikke endret noen instillinger eller satt det som standard. Den velger automatisk Microsoft RDP Audio Driver, noe som ikke gir stort med lyd. Skulle gjerne ha satt opp en SHOUTcast radio, og da må lyddriveren være i orden så WinAmp kan kjøres.. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Kanskje onboard lydkortet er disablet i biosen? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Har selv kjørt windows Server 2003 med et C-Media 8738 kort og der funket det helt fint med vanlige windows XP drivere. Enkelte produkter vil kanskje trenge egne drivere for windows 2003 server, men dette er jo selvfølgelig på grunn av kodinga til MS folka, ikke pga. dårlige drivere. Sjekk enhetsbehandling for driverkonflikter og prøv å søk etter drivere på microsoft update, hvis ikke det funker får dere enten drite i lyden, eller drite i server 2003 (som etter min erfaring var mer ustabilt enn XP - BSOD er kjekt ... Lenke til kommentar
mort3n Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Kanskje onboard lydkortet er disablet i biosen? 5021001[/snapback] det er ikke disablet nei... så skjønner ikke hvorfor det ikke skal funke. Har akkurat sjekket at den står på, men får fortsatt ikke endret noe av egenskapene i windows 2003 server.. Lyden er muted, og den bruker Microsoft RDP Audio Driver, og har ikke noe annet valg enn denne... Noen som har noen produktive løsninger ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå