*Magnus* Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei! til min neste 40k PC skal jeg ha et BRA (ikke ALLT for fyr) vannkjølingsett... tenkte litt på Dette, er det noen som har noe erfaring med dette? er det bra ? og følger det med CPU og GPU blokker? hvis ja, tror dere GPU kjølerne vil passe til et X1800XT ? hvis det er noen so vet seff.. hvis det er med en GPU blokk på den, kan noen linke til en enslig blokk av samme sort ? siden jeg skal ha 2 stk skjermkort.. og trenger på begge -takk Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Det er et meget godt sett til "vanlig" bruk. Men utifra dine "40k", så vil jeg tro at det er snakk om en maskin som ligger noe over standard, også hva kjølebehov angår. Tror nok at du bør se deg om etter noe kraftigere, om du skal ha forhåpninger om akseptable temperaturer.... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Det er et meget godt sett til "vanlig" bruk. Men utifra dine "40k", så vil jeg tro at det er snakk om en maskin som ligger noe over standard, også hva kjølebehov angår.Tror nok at du bør se deg om etter noe kraftigere, om du skal ha forhåpninger om akseptable temperaturer.... 5002096[/snapback] Okay.. takker for svar kan du linke til noen komplette sett som er veldig bra som passer til socket 939 (vet ikke om jeg gidder of vente til M2.. skal ha X2 4800+, 2x X1800XT) bare så at du vet som ca standarden vil bli EDIT: hva om jeg skaffer meg enda en slik tank ? slik at det blir mindre varme... hvis man får kjøpt den seperat da.. Endret 13. oktober 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Skal du bruke 40k på en maskin, så vil jeg foreslå at du plukker komponenter fra øverste hylle, også hva vannkjølingsutstyret angår. Det betyr i klartekst at du nok bør shoppe litt rundt her og der, for å komponere det optimale settet. Men kan du klare deg med det nest beste, så finnes det nok av alternativer. Her har du et par: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310118&cks=SPK http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT06 Ta også en kikk her: http://coolnsilent.no/ Pumpa i settet fra sistnevnte kan kanskje være i svakeste laget, men den kan kjøres i et dual-oppsett. Dvs med to identiske pumper. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Ser at disse er generelt bare CPU kjølere.. er det da lurt og skaffe seg en egen radiator og vifte for GPU'ene.. eller kan jeg bare slenge på en slange til imellom de... så de blir kjølt også? er dette en radiator som er beregenet på og settes fast i kabinettet ?( i toppen eks) men for og gå tilbake litt til mitt første inlegg.. hva om jeg EKS, kjøper denne zalmanen. og kjøper til en ekstra tank, slik at jeg kjører den ene på CPU,HK chipset, og den andre på begge GPU'ene.. vil ikke det gå bra ? da blir jo varmen fordelt på en måte til begge, så ikke den ene får allt sammen.. da bær det ikke bli så varmt... eller tar jeg helt feil? er ikke kjent med vannkjøling som du får kjøpt her og der.. siden den eneste vannkjølingen jeg har hatt var hjemmelaget, og bare kjøpte tank og pumpe o.l.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå