vihovde Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Please hjelp meg her nå, beklager alle Haster i Emnefeltet Har en 80gig Seagate S-ATA disk med OS og en Maxtor DiamondMax 10 300gig IDE disk til lagring. Kjører Seagate 80gig som Master, men hvilke innstilling skal jeg bruke på Maxtor Maxtor DiamondMax 10 300gig ? Slave, Master ? Det står følgende på disken: DS (Master) CS Enable Cap Limit Så er den markert som Slave 2 plasser: En plass det står:J44 og J42 ? Lenke til kommentar
Amo Aka Eagle Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 300giggen skal stå som Slave hvis den er på samme IDE kabel som 60giggen, hvis den er på en annen IDE kabel så må du se på CD,rom osv for å finne ut hva du skal ha, man kan kun ha 1 master og 1 slave per kabel. Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 300giggen skal stå som Slave hvis den er på samme IDE kabel som 60giggen, hvis den er på en annen IDE kabel så må du se på CD,rom osv for å finne ut hva du skal ha, man kan kun ha 1 master og 1 slave per kabel. 5002209[/snapback] Takk for svaret ditt, men som du ser så har jeg en IDE og en SATA disk. Hva gjør jeg da ? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Stenges Sjølv om ein har det travelt så skal emnefeltet vere beskrivande. haster, haster haster er ikkje under noko omstedigheit ein god emnetittel og blir derfor stengt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg