CSSSK Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har søkt meg svimmel rundtomkring på nettet etter en guide på hvordan man setter opp en xbox til pc via switch (som også er kobla til adsl-modem forresten), men finner ikke no annet enn ugyldige linker (les: xbox-scene.com). Hver gang jeg finner en guide som ser ut til å være akkurat det jeg er ute etter, funker ikke linken, og det begynner å gjøre meg _litt_ irritert...! Når jeg ikke skjønte bæret av nye søkefunksjonen her som finner alt mulig rart hjalp ikke det heller. Jeg har ingen erfaring med ftp fra før, og hjemmenettverket (to PC'er med switch og adsl) jeg har er vel satt opp på prøving, feiling og flaks... Så jeg trenger en guide, eller en detaljert forklaring på åssen jeg skal få xboxen inn på dette nettverket! En link eller forklarende forklaring ville derfor gjort store underverker for blodtrykket og nattesøvnen min i kveld! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Er dette en modda X-Box? Isåfall skal du kunne gå inn i dashboardet ditt og sette opp hvilken IP-adresse den skal gå på. Dersom du har en router, burde dette være satt til automatisk. Hvis det ikke funker, kan du alltids sette opp en manuellt. For å finne ut hva for IP du skal sette den på, stikk på ipconfig (start-> kjør -> cmd -> ipconfig) Da får du opp noe lignende dette: Connection-specific DNS Suffix . : IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.10.5 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.10.2 Subnet mask og default gateway skal være helt lik på Xboxen, mens på IP-adresse setter opp noe tilfeldig, som f.eks 192.168.10.100 (såpass langt oppe at det ikke er fare for at routern din skulle komme til å dele ut samma til en annen maskin som kobler seg opp). FTP og slikt må jo settes opp mer eller mindre manuellt, hva for dash kjører du? Forsøk å logg inn på Xboxens IP-adresse med brukernavn og passord som "xbox". Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Jepp, satt i går og lodda inn en aladdin chip, funka bra det. Det var gøy, men i dag har jeg fått grå hår... Har ingen router, så får forsøke å gjøre dette manuellt da. Fikk opp ip 10.0.0.1 på maskina forresten, og Default gateway 10.0.0.138 , var jo ganske forskjellige nummer enn de du nevnte, har det no å si? SKal se om jeg får kontakt her nå... Kjører avalaunch forresten, men har innstallert evox også, men prøver først å få avalaunch til å funke... Eller er evox enklere kasnkje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Det har ingenting å si, sålenge du passer på at det står likt på PC og Xbox. Sett da opp Xboxen på 10.0.0.100 (eller hva du nå enn vil bruke), så kan du prøve å koble til. Subnet mask skal være det samme på både Xboxen og PCen din. Avalunch er fint, det mener å huske at de bruker xbox som både passord og brukernavn - ftp://xbox:[email protected]:21 I can't seem to FTP into avalaunch, what is wrong with it??Chances are, nothing. If your network connection to your xbox was working prior to your install of Avalaunch, and your problem consists of the FTP connecting, but not working *exactly* right for whatever reason, then chances are that you aren't using the right username/password combination. Go back and edit the .xml file, and scroll down to the section that looks like this: <user name="Default" password="">, and change the settings to be unique to you. Once you have done this, most users problems will vanish. Another important thing: trying different FTP clients. While CuteFTP works great for some, others have better luck with FlashFXP, or any other personal favorite. Try these things before screaming that our FTP sucks Jeg har funnet ut at SmartFTP funka best mot Avalaunch, da siste Cute Pro bugga bigtime. Endret 13. oktober 2005 av Slettet-t9DveYkZ Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Ehhmm... Ny dose spørsmål... Skal DHCP stå på? Og åssen endrer jeg ipadresser i avalaunch da? Går inn på settings under nettverk og klikker på ipadresse, trykker på den hvite knappen og skriver inn det jeg vil ha, men etterpå kan jeg bare trykke select eller den røde knappen, og da endrer ikke ipadressa seg til det jeg valgte... huff... Når jeg booter opp ser jeg at den velger seg ipadresse 10.0.0.2 av en eller annen grunn, men den er jo i feil gateway, så jeg kommer ikke inn via pc. Skal proxy ip endres også? Bær over med meg, jeg veit jeg stille mye dumme spm nå, men dette er ganske nytt for meg, ehhe... Takker for hjelpa så langt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Dersom du får IP-adresse via DHCP, så er egentlig alt bare fint, da trenger du ikke bekymre deg mer om det. Jeg har hatt litt problemer med DHCP på Xboxen jeg har leka med, så mye av det er backupspørsmål. Du kan jo alltids forsøke å koble til 10.0.0.2 med SmartFTP med brukernavn og passord xbox. Jeg vil også anbefale deg å lese hele guiden som hører til Avalaunch, da den er temmelig bra: Avalaunch Manual (PDF). Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Fant ut åssen jeg skulle trykke via den manualen, satte på dhcp, og logga meg rett inn på xboxen! OI, nå får jeg kanskje sove i natt også, hehe Takker så mye for at du gadd å hjelpe en nybegynner ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå