Gå til innhold

Skjermkort blir opptill 90C i load.. uten klokk!

*Magnus*

Anbefalte innlegg

Hei..

Fikk så lyst til og klokke mitt X800XT PE, så mye jeg kunne.. fyrte opp ATI tool.. og satte på GPU temp på ATI tray'en..

men før jeg skulle OK den ville jeg se tempen, da ble den fyrt opp til 88 - 90 C! med stock hastighet ot vifte!.. er ikke det VEL mye? tør liksom ikke og OK den nå med den tempen på load i stock hastighet..

jeg har et åpent kabinett så varmluften bør jo ikke være innestengt.. rom temp ligger på 25C i følge uguru skjermen.

er dette en normal temp ved 25C romtemp, stock hastighet, og stock kjøler? mistet liksom lysten til og OK den.. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes litt varmt ut til å være det kortet. Sjekket at kjøleribbene på kjøleren ikke er tilstoppet av støv (hvis du har åpent kabinett er vel det fort gjort) Du kan jo sjekke

hvilken hastighet viften kjører på. Vet ikke om det går i ati tool men det funker i ati tray tools. Hvis allt slår feil kan du jo tenke på en ny vifte, særlig hvis du skal overklokke

Lenke til kommentar
Hørtes litt varmt ut til å være det kortet. Sjekket at kjøleribbene på kjøleren ikke er tilstoppet av støv (hvis du har åpent kabinett er vel det fort gjort) Du kan jo sjekke

hvilken hastighet viften  kjører på. Vet ikke om det går i ati tool men det funker i ati tray tools. Hvis allt slår feil kan du jo tenke på en ny vifte, særlig hvis du skal overklokke

5001911[/snapback]

skal ta meg en halvtimer i morgen og sjekke over viftene, og renske de for støv.. så skal jeg se om det blir bedre... hvis ikke det blir bra, blir jeg litt "redd".. med så høy temp med standard kjøling..

Hvor i ATT finner jeg ut hastigheten på viften?

Lenke til kommentar
Hardware - Overclocking settings - Fan tabben øverst. Viser ikke hastighet rpm men prosent hastighet. Du kan jo kanskje sette opp hastigheten litt. Er vel stock på 60% elns. Det var i allefall min (x800 pro)

5002332[/snapback]

fra 75C og oppover står den på 100%... da hjelper det ikke så mye, siden den er på 100% når den når den tempen.. og siden 100% ikke klarer og holde tempen nede, tviler jeg på at det vil hjelpe og sette på 100% på de andre og :(

men vet ikke da... kan jo alltis prøve. :)

Lenke til kommentar

De innstillingene gjelder jo bare mens tray tools kjører da men. KAn kanskje hende de forskjelige kortprogrammene prøver å overstyre hverandre men har aldri opplevd dette

Hvis den alltid går på 100% må det det bråke no guddommelig. Hørte min gamle stockvifte en etasje ned på andre siden av huset når den gikk på 100%. Vet x800 og x850 har forskjellige vifer men allikevell

Høres ut som du kanskje må ta trykkluften fatt eller se på ny vifte. Kan anbefale vf700cu. Går stillere og har klokket x800pro kortet mitt opp til x850xt pe klokken (472\450@540\590) uten at gpu går over 55c på full load

Lenke til kommentar
Mistenker dårlig kontakt mellom kjøler og kjernen på kortet. Kunne vel alltids tatt en titt på det. Og kjenn etter på kortet om det virkelig er så varmt, er også en mulighet for at temp. sensor leser feil.

5002395[/snapback]

tok og kjente på selveste KORTET.. kan si det slik at jeg klarte ikke oh holde fingeren der i mange sekunder nei... var varm som faan... dekselet til kjøleren var som passe varm.. men som sagt.. selveste kortet var varmt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...