Gå til innhold

Er det ulovleg å spinne i gata?

Denethor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet, ja. Men det kommer veldig an på politibetjenten.

Ang. hjulspor og lignende: Ingen parkeringsplass eiere er vel særlig med fornøyd med masse hjulspor på plassen der familiene skal parkere bilen mens de er i butikken. Det kan gi et uheldig inntrykk

Lenke til kommentar
wotg: billig moro. Jeg liker iallefall følelsen av at bakdekkene slipper taket og lager litt røyk. Men så er jo jeg en av de som liker å kjøre litt sidelengs også. I tillegg er jeg trønder. Selve eksempelet på "harry"

5002712[/snapback]

Me like you :yes:

*Også trøndersk selverklært harry* :thumbup:

Endret av Izte
Lenke til kommentar

Etter regelverket så er det vel kun ulovlig å spinne så lenge bilen ikke beveger seg. Dvs. at står man i ro og burner, så kan faktisk lappen ryke. Men spinner man mens akselrer så er strengt tatt lov. Var sånn jeg oppfattet det etter en avisartikkel for en stund siden.

Lenke til kommentar

Avhengig av hvem du møter på så kan de (og vil ofte) straffe deg etter paragraf 3 i vegtrafikkloven, hvis du gjør som Gromle beskriver. Resulterer oftest i tilsnakk eller inndragelse av lappen

§ 3. Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Utrolig hva de kan bruke denne paragrafen til Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Verdagshelter er noe av det verste som finnes. Men hvordan i helsike kan han miste lappen basert på en annen persons vitnemål? Bør de ikke ha noen form for bevis, eller ta vedkommende på fersk gjerning for å gjøre noe?

Tyverier blir jo henlagt hele tiden, og nå skjønner jeg hvorfor... Politiet er mer opptatt av å etterforske burning, sladding og ting de mener er villmannskjøring på tomme parkeringsplasser.

Hørte nettopp på politiradioen at to (2!) enheter var på utkikk etter en volvo som hadde lekt seg litt på en avsidesliggende parkeringsplass i utkanten av byen... Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar

kjører heldigvis en bil som ikke spinner lett ;) vanlig 2er golf! mye bedre enn å falle for fristelsen og svi gummi og måtte levere lappen for å bruke penger på å svi gummien...

såh.. når man tenker etter det, så er det uhyre uøkonomisk og egentlig dumt at folk gidder og stå og burne..

Gummi koster peng. burning sliter veldig på motor, noe som resulterer i hyppig vedlikehold.. drivverk lider samme skjebne..

og blir du tatt så mister du lappen og må betale bot!

uansett hvordan man vrir og vender på det... så ender det med at lommeboka blir tynnere og tynnere for hver runde hjulet spinner

Lenke til kommentar

Det er ikke alle som er like rasjonelle.

Hadde alle vært det hadde alle tatt bussen til jobben og hatt en hybridbil til langturene.

Hadde alt dreid seg om å være mest mulig rasjonelle så hadde vi ikke trengt politi.

Burning og herjing med bil er kjempe urasjonelt rent økonomisk men du verden hvor morsomt det er.

Noen velger å bruke en 500 lapp på et strikkhopp, andre svir gjerne litt gummi.

BTW: Hva skulle politiet gjøre når de fant den Volvoen de lette etter?

Skrive ut bot?

I såtilfelle for hva?

Er helt lovlig å kjøre Volvo etter veien mens onkel ser på, man kjører jo ikke villman mens de ser på i allefal.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...