Toffen^ Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Har eit lite problem. Når folk går inn på sida mi for fyste gong går alt greit, men resten av gongane må dei trykke på oppdater for å fks. få dei nyaste nyheitene opp, eller om eg har flytta på noko vil hei ikkje sjå dette før dei trykker på oppdater. Dette kan vere frustrerandes. Lurer på om grunnen kan vere at sida lagrar seg eller noke slikt? Om det ikkje er nokon måte å slette dette. Kan ein då forhindre at det skjer i framtida? Endret 21. desember 2005 av Toffen^ Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Google etter "meta refresh". Det er forøvrig ganske kjipt om ei side hele tida lastes inn på nytt i tilfelle forfatteren skulle finne på å endre på noe. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Ja, ser ikke helt problemet med å la det være slik det er. Det er nå slik de fleste nettsider fungerer. Frustrasjon for brukeren kan være mindre heldig enn at han ikke får med seg siste nytt på sekundet Er det noen annen og mer spesifikk grunn til at du vil gjøre det slik? Lenke til kommentar
Toffen^ Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Ja, ser ikke helt problemet med å la det være slik det er. Det er nå slik de fleste nettsider fungerer. Frustrasjon for brukeren kan være mindre heldig enn at han ikke får med seg siste nytt på sekundet Er det noen annen og mer spesifikk grunn til at du vil gjøre det slik? 5005027[/snapback] Har løyst problemet grunna den fyste posten. Men då til kva som er grunnen til problemstillinga: Nettstaden skal gi nyheite, når eg skreiv ei ny nyheit ville den ikkje kome fram før eg oppdaterte sida. Dette kan vere uheldig om folk berre tar ein rask titt innom nettstaden og fort konstanterar at der ikkje var noko nytt. Denne problemstillinga har eg ikkje no lenger pga. at nettataden oppdaterar seg automatisk. Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 men da er det jo ikke grunn til å bruke meta-refresh siden alle som kommer innpå siden din etter du har skrevet nyheten ser den og de ser den etter de har trykt noen linker på siden din visst de er der mens du skriver nyheten. Noe det verste jeg vet er å være innpå sider som refresher automatisk. Visst du absolutt skal ha det ville jeg anbefalt å lage en iframe som inneholder link titlene som refresher med noen minutter mellomrom. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Kanskje gi brukeren mulighet til å velge mellom et par oppdateringsfrekvenser. Eneste forskjell mellom de er hvilken verdi meta refresh tagen har. Så får de selv velge om de vil ha en side som oppdaterer seg selv, og hvor ofte dette skjer... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Endre emnetittel til én stor og resten små bokstaver, ellers blir denne stengt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå