Gå til innhold

Grønne Flekker Og Feil Oppløsning Ved


Golding

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et geforce 4 ti 4200 skjermkort og en helt ny sony 29" tv med flatskjerm (flatt billedrør). Kobler pc-tv ved hjelp av en helt ny s-video kabel. Kjører win xp, og de nyeste nvidia-driverne.

 

Det første problemet jeg har er det at når jeg kloner desktopen min til tven, blir bildet for stort til at tven greier det (jeg får kun sett 3/4 av bildet som er på pc-skjermen på tven). Dette gjelder for 1024x768 for TVen. Jeg kjører 1280x1024 på min benq fp937s lcdskjerm. Setter jeg ned oppløsningen på TVen til 800x600, blir enda mindre av bildet synlig på tvskjermen.

Er det noen måte jeg kan få bildet jeg har på pc-skjermen til å passe inn på tv-skjermen, i hvertfall sånn mer eller mindre?

 

Den andre problemet er det at ved visse typer videofiler viser tven grønne flekker når noe mørkt skal vises. Er man i et mørkt rom etc i filmen, blir det grønne firkantete flekker der hvor det egentlig skulle vært vist mørke skikkelig farger. Filmene er helt fine på pc'en, men tv'en viser altså disse grønne flekkene. Dette gjelder ikke for dvd om jeg kjører det fra pc, men er sånn på mange divx, xvid, etc. Selv med hdtv og hr-hdtv rips får jeg disse grønne flekkene.

Noen tips til hva jeg kan gjøre, eller hva som forårsaker dette?

 

Veldig takknemlig for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...