haqbar Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Hei.. Jeg poster denne her siden jeg virkelig ikke aner hva som er galt med dataen. Det hele startet med at jeg satt og tok meg en koselig prat på irc, hva er vel hyggeligere en det. Plutselig, helt uten videre låser maskinen seg. Ikke noe forvarsel, ingenting. Jeg tenker "f**n heller, sikkert XP som har kræsjet igjen", så jeg skrur av dataen og starter på nytt. Til min store forskrekkelse ser jeg at det ikke kommer noe bilde på skjermen. Den er bare svart. Jeg tenker øyeblikkelig at det har skjedd noe med skjermkortet, så jeg prøver å bytte det nåværende med et annet et som jeg har. Det samme skjer igjen, ikke noe bilde. Jeg tenker at kanskje ikke det andre skjermkortet virker så jeg ringer en venn av meg som har et helt fin 6800GT liggende, så vi prøver det. Ingenting, fortsatt samme feilen. Jeg tenker at det muligens er AGP porten på hovedkortet som har tatt kvelden og snakker med min venn igjen og får låne et hovedkort av han (han er virkelig utrolig). Jeg bytter alt og monterer opp og skrus og fikser. Når alt er i orden setter jeg i strømmen og alle andre kabler og trykker på powerknappen en gang til. Men.. det samme skjer igjen, ikke noe bilde på skjermen og dataen skrur seg på som vanlig. Jeg har prøvd og ta ut en og en RAM brikke for å sjekke om det er den, det hjalp ikke. Skjermen jeg bruker er jeg sikker på virker siden jeg bruker den på en annen maskin akkurat nå. Det jeg ikke har prøvd å bytte er CPU, PSU og rammen. Mitt oppsett: Hovedkort: Abit IC7-G CPU: Intel Pentium 4 3.2ghz (Prescott) RAM: OCZ PC3700 Gold ed (3uker gamle) PSU: OCZ ModStream 450w Skjermkort: XFX 6600GT 256mb AGP Noen her som har den fjerneste anelse av hva det kan være? jeg har ikke hatt mye trøbbel med dataer før, men når det har oppstått så har jeg klart å løse det, men denne sliter jeg med. Ber desperat om hjelp... Takk på forhånd.. -- kuroger Edit: har også prøvd å resette CMOS på begge hovedkortene, uten heldige resultater. Endret 14. oktober 2005 av kuroger Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Kan det være prosessoren som har tatt kvelden? Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 det er ikke umulig det. Skal teste med en annen snart (litt vanskelig å drive og bytte cpu, men min gode venn har selvfølgelig en å teste med) så får jeg se. men hvorfor skulle CPU putselig bare ikke virke? jeg har klokket den mye før, men etter at hovedkortet har vært litt ustabilt i det siste så har jeg resettet CMOS så CPU har kjørt originale frekvenser en stund nå. Kan det at den bli kjørt for hardt sette seg sånn at det plutselig slår tilbake etter en tid? Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Er hos vennen min nå og har testet CPU og RAM. Begge deler fungerte kjempe fint. Nå er det eneste jeg ikke har testet i dataen min PSU. Skal prøve å teste denne men virker ikke som om det er problemet egentlig. Ser at det er mange andre som har samme problemet, begynner å bli litt urolig, nytt virus eller neo på gang som ødelegger hardware? (tviler da men.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå