WzUp Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg har en 800Mhz P3. Asus PCprobe sier at den ligger på 40 grader idle, og jeg har hatt den oppe i 50 grader. Har overklokket den til 870 nå. Ved 900 Mhz ville ikke windows xp starte, og kom med feilmeldingen UNMOUNTABLE BOOT VOLUME. Har hatt denne feilmeldingen før, og den kan komme hvis man bruker feil type IDE kabler (Noe jeg ikke gjør lenger), og det skal være mulig å fikse dette med xp bootcden. Kan det komme av at PCI bus hastigheten ble for høy, eller at ikke min IBM 120GXP 120GB ikke liker det?? Hvor mye er det mulig å klokke en slik CPU?? har tenkt på denne vifta http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...28&GrpID=7&s=pl . Den ser bra ut, og koster akkurat passe, fordi jeg ikke vil bruke en formue på vifte. Noen som har den. Fungerer den bra?? Hva er max med grader. Den bør vel ikke over 60?? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 For å si det slik: Jeg glemte å sette i viftekabelen på "vifta" til fatter'n den gikk vel slik i ca. en måned... Den lever da... Var nok oppe i de 80 da... Han har også en P3 800... har ikke temp-måler på hovedkortet sitt så jeg vet ikke temp'en... Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Tenkte på en stabil temperatur da, som ikke er skadelig for prosessoren :wink: Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Noen som kan hjelpe??? Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Får den ikke høyere enn 870Mhz (145*6). Hvis jeg tar høyere enn det kommer denne meldingen når jeg skal starte windows (XP)UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME MS foreslår da at man skal ta på default settings, men da er ikke prosessoren overklokket selvfølgelig. Noen annen måte jeg kan løse dette på. Mulig det går ved å velge repair med boot cden, men hva skyldes det egentlig "The basic input/output system (BIOS) settings are configured to force the faster UDMA modes" Hva mener de med det?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå