Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Reguleringsforum - For de med regulering :p


DE1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regulering gjør ikke grusomt vondt, bare rett etter man har stramma (varer en til to dager). Da går det seg til og det omtrent ikke er ømt mer - og etter en til to, ytterst tre, dager - merker jeg såleis ikke forskjellen fra da jeg ikke hadde regulering enn de dagene i år det gjelder (rett etter "stramming"; rart det der med stramming forresten, man strammer jo i prasis ikke, man skifter bue). Reguleringsvonbrotheten er ofte henimot en "myte".

 

Til deg , Tom-i-hodet, er ikke det noe problem. Siden reguleringen kom inn i bildet, har jo ikke folk gjort noe med tennene - sånn har det vært bortsett fra så å si i vår samtid. Det gjør da ingenting om ikke tenna er helt perfekt, man har bare sitt eget preg og det er ikke streng tatt noe "må-ting". :) Absolutt ikke. Mye penger og business i dette her også; må følgelig ha dét på det rene.

Endret av Ituca
Lenke til kommentar

Noen som kanskje slenger ut før og etter bilde, hvis de har det ? :p

 

Men en ting jeg lurer på....

Når jeg får av Reggisen er jeg interissert i og få kuttet bort noe tannkjøtt pga eg har litt for mye av det på sidene så det fremhever litt kanin tenner :p

 

Noen som vet om dette er noe som er vanskelig og få tannlegen til og gjøre ?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Var meningen jeg å skulle begynne med regulering etter at plate ikke virket, men tannlegen har ikke sagt noe om det i de siste 2 årene.

Hva kan gå galt hvis du har skjeve tenner og ikke bruker regulering?

 

Ingenting. Regulering er jo bare for at tennene skal se finere ut. :)

 

Hmm... første innlegg i denne tråden... Får vel nevne at jeg har på innsiden både oppe og nede, har hatt det i 3-4 år nå.

Lenke til kommentar
HA! Nå har jeg fått beskjed av tannlegen at det ikke er noe mer han kan gjøre med tennene mine, så jeg kan slutte med platen. Endelig, endelig, endelig! kan jeg spise uten å sette en masse matrester fast mellom tennene, og tygge tyggis uten å bruke en halvtime på å få det vekk etterpå.

 

Du kan jo ta ut platen tpr du spiser da :p

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på hva slags plate han har. På barneskolen hadde jeg en plate som satt fast i ganen. Husker ikke helt hvorfor, tror det var en slags forberedelse på regulering. Fikk regulering i 7. eller 8, både nede og oppe, og fikk den av våren i 9.

 

Og til ituca: Man strammer jo faktisk også i praksis når man skifter bue. Etter å hatt en bue på i en viss tid blir den løsere og strammer ikke så godt lenger, derfor når den nye buen er på plass sitter den mye strammere enn det tennene da er vandt til.

Lenke til kommentar

Fikk regulering forrige tirsdag! det gjorde nå inn i helvete vondt, de 2 første dagene, så gikk det over. Klarer og spise og sånt :thumbup: . Men klarer ikke knuse maten! Kjevortopeden satt inn sånne brikker! Så jeg ikke skulle tygge over på reguleringen, de var veldig irriterende, men merker ikke noe særlig nå. Får tannregulering oppe i april! Gruer meg, siden det blir et smertehelvete de to første dagene... :thumbdown:

Endret av viking665
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...