Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Reguleringsforum - For de med regulering :p

DE1

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig ønske at jeg hadde satt på regulering oppe tidligere. Har et greit stort mellomrom mellom "zie big teethz". Nå skal jeg til USA om 6-7 mnd, og skal bli der i 10 mnd. Har ikke så stor tro på tannlegene der borte, så får heller vente eller drite i det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angrer ikke på regulering faktisk, enda det gjør vondt som pokker og ser helt jævlig og jeg mista mye av følelsen i leppene og konstant sår i kjeften.

Før så tennene mine ut som de var slengt inn i kjeften min i fylla, nå er de helt rett :)

Men noen gangern når jeg drikker så søler jeg, siden jeg ikke kjenner om glasset er intil eller ikke xD

Lenke til kommentar

Jeg også hadde sånn streng bak tennene nede i munnen som jeg trodde skulle være i til jeg var 20år, men den falt ut ;). Og nå er jeg ferdig med hele greia og tennene mine er rette i forhold til det dem var, så jeg er fornøyd med hvordan det har blitt men og ha streng er kjipt, men du venner deg til det etter en stund.

Lenke til kommentar
Nå er det bare 1 dag til jeg får meg regulering, ingen vei tilbake nå. Det er på tide jeg får det gjort, bedre sent enn aldri..

Gruer meg faktisk til og få det på, må spise masse mat før jeg går til tannlegen..

7739352[/snapback]

Det er ganske forferdelig, det kan jeg love deg. Men jeg kan også love deg at du blir veldig vant med forferdligheten at du nesten ikke merker det... Det værste er smerter etter stramming og at man evt må bruke sånn digre bøyler og strikker og sånt :/ :p

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått meg regulering og, egentlig så forventet jeg at et smertehelvete, men det er ikke så vondt som dere skal ha det til. Merket det litt ut på kvelden da.

Så nå sitter jeg her med bøyle og en strikk på tannen. Jeg måtte feste en liten strikk på den ene jekselen som skal bli regulert bakover en hel tannlengde (der jeg trekte tannen) Samtidig som jeg må bruke bøyle,

men hva er bøylen god for ? Skal den bare holde jekselene på plass den ?

Og den strikken som jeg har på føles veldig pinglete ut, men merker det vel mer i lengden, skal jo sove med hele sylamitten.

Og denne skal jeg gå med i 14 timer i døgnet, hmm. Det kommer til og bli vanskelig..

Så vanskelig det er og skjule strengen med leppa da (har bare reggis oppe).

Jeg får vel nytt kallenavn i morgen, det får jeg bare drite i og bare vende det andre kinnet til, for dette er noe JEG selv har bestemt.

Tips til hvordan jeg skal sove med bøylen, tips til hvor mye jeg skal stramme til på bøylen ?

Lenke til kommentar

Tok ikke lang tid for de i klassen min oppdaget at jeg hadde fått streng. De merket det allrede første time, og jeg prøvde og skjule det..

Det var ikke lett og sove med bøyle på, men fant en stilling jeg synes var greit nok, men husker ikke om jeg lå på rygg eller mage..

Noen som vet hvor mange ganger man kan bruke de så strikkene som skal regulere tennene bakover ??

Trenger svar fort...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Istede for å starte ny tråd, bumper jeg bare denne om det er greit?

Tok av reguleringen for vel snart ett år siden, men "har" enda en sånn metallstreng på tennene nede.

Spiste nettop middag, og trodde jeg tygde på ett bein, men viste seg å være den..

så, jeg lurer på, er det skikkelig hastvært å få satt den på igjenn?

skal til tannlegen om noen uker, kan jeg vente så lenge? eller må jeg drive å ringe til tannlegen og høre?

Var en befrielse med en pause fra den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...