Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Reguleringsforum - For de med regulering :p

DE1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hadde regulering fra 8 - 10 + gom i ett år til men nå er jeg fri for den slags tøv!!

når stramingen kom så var et vanskelig å tygge.. hatnigs dager etter stramming ! :mad:

han jeg hadde brukte ikke hansker en gang når han skrava runndt iskjeften min!! :hrm:

hmm men endelig over" deilig det"........

Complexity:

ja for det går så mye raskere når han strammer så mye så du begynner å blø, så vips har du ikke tenner mer !! :!: :thumbup:

Lenke til kommentar

Var hos en tannlegen en gang, og da hadde de nettopp fått inn en ny lærling som jeg selvsagt fikk.

Hu var utrolig stygg i hue :thumbdown:

Hu drev å irriterte meg utrolig (husker ikke helt hva, dette var for 3-4 år sia)

og plutselig så sa a: "Du ser ut til å trenge regulering"

Da svarte jeg blankt nei og kalte henne noe mindre pent.

Etter det holdt a kjeft til jeg gikk ut døra..

å så digg :D

Har faktisk ikke blitt kalt inn til tannlegen etter det, selvom mine venner har :p

Lenke til kommentar
Var hos en tannlegen en gang, og da hadde de nettopp fått inn en ny lærling som jeg selvsagt fikk.

Hu var utrolig stygg i hue :thumbdown:

Hu drev å irriterte meg utrolig (husker ikke helt hva, dette var for 3-4 år sia)

og plutselig så sa a: "Du ser ut til å trenge regulering"

Da svarte jeg blankt nei og kalte henne noe mindre pent.

Etter det holdt a kjeft til jeg gikk ut døra..

å så digg :D

5092723[/snapback]

Du er en idiot. Kanskje du skulle hørt på hva damen sa? Er du klar over at i mange tilfeller kan du få ulidelige tann og tannkjøttsmerter når du blir voksen? Og er du klar over at samfunnet ikke vil ha den oppførselen din, uansett hva hun irriterte deg med?
Lenke til kommentar

Har hatt på regulering i over 2 år nå. Tennene begynner å bli ganske rette, og jeg håper å ta av reguleringa før jeg starter på videregående om et år. Men kjenner jeg tannlegen rett, er jeg vel nødt til å ha regulering til jeg er over 20. :hrm: Trege gubber, sånne reggistannleger...

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Idag dro jeg nes klokken 8 om morgenen for å fikse en liten ting på reggisen!

Det var gjort i løpet av et minutt, men så sa damen med ansiktsmasken: "Men se her oppe ja! Her kan vi jo stramme...!"

Jeg bare tenkte stille inni meg: "Neeeeeeeeeeei :wow: "

Så sånn gikk det, og nå må jeg spise suppe i et par dager!

Neste tannlege-strammetimen min er 22 desember....... :dontgetit:

Tror kanskje jeg skal prøve å bytte! :p

-Leno :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Husker når jeg gikk i 6 eller 7 klasse og tannlegen min sa at jeg måtte få meg tannregulering. Men jeg blånektet, får det var så stygt og ville ikke bli mobbet.

Jeg fikk sånn papirer av tannlegen med en liste over kjeveortoped spesialister.

Men lenger enn det kom jeg ikke.

Årene gikk og jeg tenkte mye på og skaffe meg tannregulering, då la alltid i bakhode på meg og gnagde.

Så en gang i sepemter 2006 bestilte jeg meg time hos en kjeveortopedi tannlege, måtte vente ca 2 måneder.. Jeg møte opp og han sa jeg måtte ha regulering.

"Ja,, det er derfor jeg er her" sa jeg. Fikk en ny time der jeg måtte ta med foresatte, og da skulle jeg få litt info om hva han skulle gjøre med tennene mine osv.

Jeg fikk vite at jeg skulle ha regulering på overkjeven, og slapp å ha på underkjeven. Også måtte jeg bruke en bøyle 14 timer i døgnet, noe som jeg tror kan bli litt problematisk. Han sa også at jeg måtte trekke en liten jeksel.

Noe som var et sant helvete. Føltes ut som om tannlegen skulle røske ut hele kjeven. Etter mye vriking og knaking så kom omsider jekselen ut, men jeg var ikke ferdig ennå, for det viste seg at det var en liten rot igjen, joda han styrte på og fant fram boren. Det hele endte opp med at jeg måtte sitte der en halvtime etter stengetid. Jeg fikk 3 bedøvelse og det endte med at nesen min ble bedøvet til slutt.

Tannfeilene mine er:

- overbitt 6 mm

- manglende tannkontakt i front

- tennene er asymetsrisk iforhold til ansiktet

- mange tenner som ikke treffer der de skal.

- åpent bitt.

- mellomrom på fortennene.

På førstkommende onsdag så skal jeg få montert regulering på overkjeven.

Nå går jeg på VK2 og nærmer meg 18 år, så jeg må ha regulering til jeg blir 19-20 år. Så nå i fremtiden blir det mye suppe på meg, bra jeg har blender da :D

Men hva spiser dere på skolen ?, jeg må ha minst 8 skiver iløpet av skoledagen, noe jeg har gjort siden 10 klasse. Leste i topicen at det var vondt og tygge osv.

Nå i ettertid så angere jeg på at jeg ikke tok regulering før nå. Jeg angrer på at jeg ikke hørte på tannlegen når jeg gikk i 6/7 klasse.

Ja, jeg vet dette er en 2 år gammel topic !!

Så da gleder jeg meg til onsdag.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...