Khalifen Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Hmmm. Regulering...? Jepp! Kjeivt bitt, kanskje et år til etter jul. Hvem vet? Hadde håp om å fjerne den før komfen, men det ser ut til at det ikke går Endret 15. oktober 2005 av king_of_kong Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Fy fader som dere syter, da. Jeg har hatt reggis i 2 og et halvt år, et helt år hadde jeg en metallstang som satt fast fra overdelen til underdelen, trekt to tenner, operert ut en tann, men griner jeg? Lenke til kommentar
M-J Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 er vell log og klage litt vell.har også opperert en tann eller jeg flytta en tann fra overkjeven til underkjeven. eller omvendt. har også slått ut et par tenner på snowboard Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Min har hår i nesa, bruker ikke hansker, bvare sånn munnbind over munnen ikke nesa, prøver og plystre med på sangene fra sin forferdelige radio gjennom munnbindet, men en ting skal han ha han snurrer knipetanga som det var det eneste han gjør MeeeEn skal ha det jæveskapet av neste mnd, vel og merke etter 3 Føkkings ÅR 5005774[/snapback] Hehe. Har en følelse av at dette er et typisk "tannregulerings-tannlege"-fenomen. Vanlige tannleger pleier vel å bruke hansker og slikt. 5007724[/snapback] hehe, jepps...Menne hjelper ikke med hansker når de prøver drepe meg da...pjåter på med sånne bommulsdotter inni kjeften, og tar på en presenning sånn at de ikke kan se hva som skjer med de og jeg får de i halsen...Og da jeg ikke kan si noe siden jeg ha presenning i kjeften brekker meg det var kos, men presenninga gjorde slik at ikke det kom noe særlig på anna an smekken :!: Lenke til kommentar
applemania Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Hadde regulering i fire år, og har fortsatt stenger bak, men de merkes ikke. Husker en lille julaften da jeg tygget på noe hardt og plutselig sto det en stang rett mot kinnet og slet hele tiden på innsiden av munnen så jeg blødde. Tok den bort med en tang, men satan så vondt. EDIT: Og hater å snakke med folk som har sånne strikker. Det henger alltid spytt i de. Endret 16. oktober 2005 av AnAnAs Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Jeg husker da jeg hadde regulering, Jeg hadde det i godt over to år. Alt du spiser setter seg fast, det er ikke veldig pent, jeg mistet følelsen i leppene så det hendte at jeg begynte å helle av glasset før det traff munnen I tillegg var det jo utrolig vondt fra tid til annen. I det minste kan jeg trøste deg med at tenne blir veldig fine da du er ferdig med skrapet Lenke til kommentar
TSP Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) I dag var det på med regulering nede for min del, har hatt det oppe i rundt 6 måneder nå, og gleder meg ikke akkurat til timene... Ikke på grunn av tannlegen, hun er kanskje ikke så vakker og er vel noen år over 35. Men hun er hyggelig, grei og hygienisk, og det er det som betyr noe for min del. Grunnen er disse "smertene" i tenna etter at hun har stramma og ordna rundt inni der, de er ikke særlig behagelige. Det som er ekkelt er jo at det kjennes som om tenna er blitt mye mer sårbare, og har tenkt å ramle ut bare man spiser en brødskive. I dag ble det forresten en noe amputert middag, jeg har en ganske liten munn i forhold til andre (hvertfall slik jeg ser det) og da blir det litt ekstra strev når man har regulering å spise. Særlig når jeg nå må passe på at de knottene som sitter framme på tenna ikke skal få noe hardt press så de faller av, må spise på en helt annen måte... Så under middagen i dag ble potetene most, gullerøttene skrapet og kjøttbollene delt opp i flere biter enn det finnes i et middels vanskelig puslespill. Det positive er at dette er i Sandefjord, jeg går på skole i Stokke og timene er som regel i 3 eller 4 time, så jeg kan bare dra hjem etter å ha vært hos tannlegen Pappa kjører meg til og fra. I dag hørte jeg forresten en liten unge si når hun kom ut: -Jeg er så glad de har på seg hansker jeg Pappa. -Det tror jeg de er også... Syns det var bitte bittelitt morsomt. By the way, har helt forferdelig tenner, må sikkert gå med det i 9 år. minst! (har ikke mot i meg til å spørre hvor lenge jeg må gå...) Sinna på meg selv på grunn av dårlig tannstell! Endret 26. oktober 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg hadde en tann halv cm bak de andre i overkjeven, og den andre kanskje en halv-halv centimeter, på noen måneder er de nesten retta opp! Kan sikker fjerne etter 6 måneder håper jeg. Men nede derimot.. Gjør ikke noe så lenge jeg ikke har oppe. Er overkjeften man ser reguleringa. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Dårlig tannstell, STP? Hva har det å si for tannregulering da? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Dårlig tannstell, STP? Hva har det å si for tannregulering da? 5064104[/snapback] Du mener kanskje TSP? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg har verdens diggeste tenner etter regulering, så legg dere. *Colgate-glis* Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Å! Når jeg skulle ta på regulering får 3 uker siden sa tannlegen Pekka heter han: "Nå, er du klar for litt ræggis?" Ble så iritert. Er 13år og syns jeg er alt for gammel til å starte ha regulering. Det er nok de Skole "tannlegene" sin skyld. Tannleger er de værtfall ikke. De tar litt sånn ømt på tennene dine og sier "Her er alt bra, du trenger ikke regulering" Neste gang du trenger regulering. Skal ha det i Maks. 2år sa Pekka "Tannlegen" Noen som har et meget godt tips å dele slik at jeg kan ta av den om 9mnd som som han her gjorde.. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Å! Når jeg skulle ta på regulering får 3 uker siden sa tannlegen Pekka heter han: "Nå, er du klar for litt ræggis?"Ble så iritert. Er 13år og syns jeg er alt for gammel til å starte ha regulering. Det er nok de Skole "tannlegene" sin skyld. Tannleger er de værtfall ikke. De tar litt sånn ømt på tennene dine og sier "Her er alt bra, du trenger ikke regulering" Neste gang du trenger regulering. Skal ha det i Maks. 2år sa Pekka "Tannlegen" Noen som har et meget godt tips å dele slik at jeg kan ta av den om 9mnd som som han her gjorde.. 5085805[/snapback] 13 år er da ikke så seint. På mitt trinn er det to stykker som har begynt siden høst, altså femtenåringer. Jeg tok av på overkjeven sist fredag. Jeg ler av dere. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Regulering er noe av det jævligste jeg har vært med på. Det værste var når de skulle gjøre avstøpning av kjeften min. De pakka masse ekkel rød gugg ned i munnen min slik at jeg ikke fikk puste. Æsj, tannleger er noe dritt, spesielt de som holder på med raguleringer.. Barneplageri Edit: Btw, var det ikke ekkelt å få tatt av tabbreguleringen? Husker det kjentes du som jeg hadde enorme tenner. Endret 31. oktober 2005 av Ingardj Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Edit: Btw, var det ikke ekkelt å få tatt av tabbreguleringen? Husker det kjentes du som jeg hadde enorme tenner. 5085949[/snapback] Faktisk, så virker tennene mine veldig mye større nå. Er nok bare en vanesak. Lenke til kommentar
bokhylle Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ingen som har et sånt fint tip? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Reggis er easy peasy om man ikke trenger ekstra operasjoner og annet pes. Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jaja, i morgen kommer det diverse metalldingser inn i kjeften min Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hei allesammen! Jeg er 16 år, og skal ha regulering til jeg blir 18... Menmen! Thats life! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Ingen som har et sånt fint tip? 5086083[/snapback] Stålsett deg for masse smerte, og be tannlegen stramme ekstra mye hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå