c-c-cloud Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Jeg har nettopp bygget en pc, og når jeg skrur den på står det "no signal input" på skjermen. Jeg har sjekket at alt er koblet riktig. Jeg har også testet skjermen på laptop'en og der fungerer det fint. En annen ting er at det funker ikke å skru av pc'en med powerknappen, men det funker fint å skru på. Reset-knappen fungerer heller ikke. setter opp system specs her: CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz 512KB ”Venice” HK: Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 HDD: Maxtor DiamondMax 10 250GB S-ATA 16MB 7200RPM Skjermkort: PowerColor Radeon X800GT 256MB PCIe RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB PSU: Tagan ATX 420W i-Xeye Dual Fan Light 20/24pin Noen som vet som kan være galt? Takker fo all hjelp. Endret 13. oktober 2005 av lexmyr Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Sjekk at kablene fra kabinettet står korrekt på hovedkortet. Mest sannsynlig så står reset ledningen på feil plass. Prøvd den andre PCIe porten? Du får jo start på maskinen, så power knappen fungerer. Mulig du må inn i BIOS for å stille inn hvordan den skal slå seg av. Holder du den inne i 5 sekunder, så slår den seg av. Går ut ifra at du ikke har et PCIe kort liggende, slik at du kan teste med et annet skjermkort, men hvis du har noen kompiser e.l. som har et PCIe kort, så kunne du jo ha prøvd det, og sett om det funker. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har prøvd begge PCIe portene, og sjekka at alt er rinktig kobla. Lenke til kommentar
larswey Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 nei den skrur seg ikke av hvis man holder power-knappen inne i 5 sec. jeg mistenker at det er enten skjermkort eller hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå