Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

*HASTER*Spille på skolens nettverk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at du ikke får koblet til med P2P klienter er på grunn av en såkalt proxy server...

Det finnes flere typer blant annet åpen, revers, split og transparent proxy. Hver av dem for ulike funksjoner.

Hoved årsakene er:

- Høyere sikkerhet

- Caching av internett sider som blir ofte brukt (passer fint i firmaer og skoler)

- Komprimere pakker for å få raskere overføring på lokalnettet fra nettet.

Visst du går dypere er det haugesvis av mange andre egenskaper. Er nok komprimeringa som ødelegger for deg mot å koble opp. De fleste P2P nettverk har jo ikke proxy støtte og enda færre spill...

Det kan også være en annen grunn som er 1000 ganger enklere og det er at portene som spillet krever rett og slett IKKE er åpne. Kjenner foreksempel en som skulle prøve World Of Warcraft på skolen, og han gikk til systemadministratoren og spurte om han kunne åpne porten til spillet på brannmuren fordi den var stengt...

Gjett deg til svaret! Du kan jo prøve å spøre systemadministratoren men jeg trur du allerede veit svaret. Men du kan jo se det positive i det, nå kan du ikke bli lokka til å spille på en kjedelig matteprøve...

Anyway, hva slags spill er det du skal spille?

Edit: Skriveleif er fortsatt våken...

Endret av ^FeKtus
Lenke til kommentar

på min skole var det funket det ikke en gang å spille små spill på nettet, men da innstalerte jeg bare Firefox og deaktivert moonscape så det ff ikke ble slettet. Så jeg kan ihvertafll spille småspill. Liero Xtreme anbefales vis dere skal spille på dårlige skole pcer over LAN :thumbup:

Lenke til kommentar
på min skole var det funket det ikke en gang å spille små spill på nettet, men da innstalerte jeg bare Firefox og deaktivert moonscape så det ff ikke ble slettet. Så jeg kan ihvertafll spille småspill. Liero Xtreme anbefales vis dere skal spille på dårlige skole pcer over LAN :thumbup:

5004239[/snapback]

Ja, Liero huske eg spilte i 5 klasse.

Men Liero er jo ikke et Online(multiplayer) spill, så man trenger ikke å åpne porter eller noe sånt.

Endret av chakl
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...