T42 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Har bestilt adsl 2 fra nexgentel. Men den linja er det veldig lang leveringstid. Tilbudet fra nexgentel i mellomtiden var å oppgradere linjen til 8mbit. Dette tok de ca en liten time å gjøre. Men da jeg prøver å måle hastigheten på itavisen eller dinside.no får jeg bare en hastighet på ca 5.8 mbits. Jeg gidder lissom ikke å ring til de for å høre hva det kan være siden det tar bestandig over 30 min å komme igjennom på tlf (jævlig surt) Byttet fra telenor til nexgentel for 2 måneder siden og begynner nesten å angre, hadde det ikke vært for hastigheten på nettet til nexgentel. NB har forresten vært inn i konfig meny på netopia rutern o sjekket om hastigheten er skrudd opp der og det er den. I teorien så skal jeg få nedlastings hastighet oppimot 1000kib/s med 8mbit linje? Endret 13. oktober 2005 av T42 Lenke til kommentar
erlend_halvorsen Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Det er vel mindre vitsi å komme her å klage da. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 kansje du rett å slett bor for langt unna sentralen til at de klarer å gi deg 8mbit. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Ved bestilling av Echo vil det bli levert den hastighet som til enhver tid er mulig å levere basert på sentralkapasitet og linjelengde. Lenke til kommentar
T42 Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Hm. Hvordan kan man finne ut det da.. Finnes det noe test program eller lignende som man kan bruke. jaja.... gidder ikke å betale for noe jeg ikke får. men men. er jo egentlig ikke så farlig. men dritt. det vil si at de vill få problemer for å få 25 mbit linje når den kommer da. Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hm. Hvordan kan man finne ut det da.. Finnes det noe test program eller lignende som man kan bruke. jaja.... gidder ikke å betale for noe jeg ikke får. men men. er jo egentlig ikke så farlig. men dritt. det vil si at de vill få problemer for å få 25 mbit linje når den kommer da. 5000938[/snapback] sjekk her https://metro.telenor.no/metro2-application...s-web/kapaksweb velg Digital Ethernet, for å finne ut xxxx meter Lenke til kommentar
bentose Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har 8Mbit frå Tafjor Mimer. Modemet kobler til med mellom 7800 og 8100kbit/sekund. IT-avisen viser vanlegvis rundt 6500. Idag 4040-4400. ftp.uio.no i dag 4700kbit/sekund. Modem i dag. 7872kbit/sekund. Dersom modemet viser rundt 8000 så får du det du kan få. Du må også trekke frå 15-20% for overhead. 5800 er ikkje langt i frå det du kan forvente. Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Sliter med det samme, skal ha 5,5mbit, får ikke 4 engang.. Er 3 km mellom sentral og meg.. Bare et lite tilleggspørsmål som kan gjelde både meg og trådstarter; på tafjord-mimer.no, ser jeg at man med adsl2+ kan oppnå 8mbit på 3km. Er det forskjell på signalene ngt sender ut ved vanlig adsl (delta) som jeg har og adsl2+? Har en speedtouch som kan motta høye hastigheter, så det er ikke hos meg det ligger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå