Gå til innhold

Vurderer å selge maskinen.. Hvor mye?


Anbefalte innlegg

Går rett på sak. Maskinen må kansje vekk ettersom jeg skal kjøpe bil. Ønsker ett par seriøse svar før jeg evt. legger den ut for salg. Skriver også opp prisene jeg betalte, og hva tid dette ble kjøpt ved siden.

 

AMD Athlon 1700+ - 1700kr i Mars 2002

MSI K7-Turbo - 1400kr i Juni 2001

384MB SDRAM - 500kr i Juni 2001

120GB WD 7200rpm 2mb - 2300kr i Februar 2002

MSI GeForce4 Ti4400 - 3500kr i Mai 2002

Cheiftec Dragon Svart midi - 1100kr i Mars 2002

Logitech Cordless Desktop - 1000kr i Februar 2002

SBLive Value - 500kr i 1999

Sony CDRW 8x4x32 - 3000kr i 1999

Netverkskort 10/100mbit - 200kr i april 2002

17" monitor - 2500kr i 1999

Lexmark z31 skriver - 1000kr i 2000

Scanner - 700kr i 1999

Logitech Cordless gamepad - 600kr i februar 2002

56k modem - 300kr i 1999

Danger Den Maze 3 CPU-blokk, Geforce 4 GPU-blokk, Tweakmonster ramsinks, Aquabee UP500 pumpe, Blackice extreme radiator, Vanntank i plexi+++ - 3500kr i juni 2002

Infrarød motaker - 400kr i mars 2002

----------------------------------------------------

Og en del andre småting.. Totalt har jeg nok betalt 25000 for utstyret jeg selger.

 

Hva er verdien idag? (Og da mener jeg ikke prisen opplyste personer på HW.no vil betale, men f.eks. på QXL :wink: )

 

[ Denne Melding var redigert av: NetFinity på 2002-08-20 19:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal si som prisene synker...

 

Kjenner folk som har solgt nesten tilsvarende maskinener for rundt 10k, men UTEN vannkjøling.

 

Bare innkjøpene de siste par månedene går jo opp i opp med det jeg kan vente meg å få igjen for maskinen om jeg ikke får mer enn det dere sier :/

 

Er nesten ikke verdt å selge om jeg ikke får mer enn 7000kr liksom..

 

Jaja.. takk for hjelpen uansett da, tror jeg beholder maskinen heller..

 

Yngejos: 100kr hjelper ikke stort.. trenger 70k snarest :razz: orker ikke stikke innom posten for å poste noe så ubetydelig en gang..

 

Mvh.

NetFinty

Lenke til kommentar

Behold eller selg vannkjølingen separat, du vil ikke få det den er verd hvis du selger den sammen med pcen. Det er kun "proffer" som bruker vannkjøling og de vil aldrig kjøpe resten av pcen brukt.

 

Hvis du har et rimeligere skjermkort (geForce2 e.l.), mindre hardeisk (20-60GB) og billig mus/tastatur liggende så bytt det også

 

Dette vil ikke redusere prisen på PCen nevneverdig, fordi det er "overdimensjonert" i forhold til den kundegruppen som er intresert i å kjøpe brukt pc.

 

Hvis du ikke gjør endringene kan du nok ikke forlange mer enn 8-9000,- Hvis du gjør disse endringene så kan du nok forlange 7-8000,- samtidig sparer du flere tusen når du senere skal bygge ny pc.

Lenke til kommentar

Sant det du sier jhbamse, men jeg hadde lite lyst til å sende noe deler her og noe der, ville bare ha blitt kvitt det snarest..

 

Valget står mellom å enten selge PCen, hjemmekino, og stereo og noe annet stasj, eller motorsykkelen min *buhuu* for å få råd til bilen..

 

Forøvrig er det mye med 70.000kr for en strøken BMW M3 1985mod, gått 155000?? Er blitt helt forelska i villdyret og er villig til å ofre ALT :grin:

 

Mvh. NetFinity

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-20 21:36, Necron skrev:

Hmm... Ofrer heller
*ALT*
for en PC... Men, det er meg, da. :smile: Men, om du er så forelska i det lille *villdyret* ditt, når skal du da kjøre motorsykkel?


 

Litt variasjon skader ikke, det å kjøre motorsykkel er herlig :smile: Men jeg kommer ikke til å nøle med å selge hverken PC, MC eller hva som helst for den bilen.. hehe

 

Hva synes folket at pris på en slik bil ligger på? Finner ikke noe på dinside's bruktbilpriser heller..

 

Mvh. NetFinty

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-20 21:36, Necron skrev:

Hmm... Ofrer heller
*ALT*
for en PC... Men, det er meg, da. :smile: Men, om du er så forelska i det lille *villdyret* ditt, når skal du da kjøre motorsykkel?


 

Litt variasjon skader ikke, det å kjøre motorsykkel er herlig :smile: Men jeg kommer ikke til å nøle med å selge hverken PC, MC eller hva som helst for den bilen.. hehe

 

Hva synes folket at pris på en slik bil ligger på? Finner ikke noe på dinside's bruktbilpriser heller..

 

Mvh. NetFinty

Lenke til kommentar

Hehe litt teit med bilsnakk her, men shit heller :grin:

1985 M3 som har gått 155k for 70k syns jeg personlig er litt vel mye. Lettere sagt; hvis jeg hadde hatt en M3 som jeg kjøpte i 85 så hadde jeg kjørt den Jævlig hardt frem til idag, oxo solgt den til en stakkar :smile: Har du sjekka om motoren er i orden på bilen da?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-20 22:00, AldaZar skrev:

Hehe litt teit med bilsnakk her, men shit heller
:grin:
1985 M3 som har gått 155k for 70k syns jeg personlig er litt vel mye. Lettere sagt; hvis jeg hadde hatt en M3 som jeg kjøpte i 85 så hadde jeg kjørt den Jævlig hardt frem til idag, oxo solgt den til en stakkar :smile: Har du sjekka om motoren er i orden på bilen da?


 

Hehe :smile:

Jepp den sviver som en klokke:) motoren er fra 89 da, og er knall:) Skal hive bilen inn på NAF test å få testa alt som "kan" være galt, men har gått nøye over bilen og det er veldig lite som trengs å gjøre. Nesten rustfri, og har alt tenkelig av utstyr for en 85mod. (Alt elektrisk, servo, soltak, ABS, CD/radio, samt 17"felger)

 

Synes også 70k er noe dyrt, men det er en omtrent lik bil på http://www.autoborsen.no fra 87, den skal de ha 129lapper for.. så det er vell ikke så dyrt alikevell

 

Mvh. NetFinity

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...