Fruktkake Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Igjen har jeg satt sammen min pc om igjen. Spesifikasjoner: Intel pentium 4, 2mb 3.0ghz 775 Asus p5ad2 premiun Corsair xtreme performance DDR2 memory xmx2 series 2x 512 Plextor 716a & 712 OCZ Powerstream 520w Stock kjøling (venter på pumpekontroller til vannkjøling) Point of view 7800gt WD Raptor 36gb 3x seagate baracuda 200gb Tror det er alt dere trenger å vite. Problem: Den overophetes. Jeg har tatt på kjøleren og den er romtemperatur. Det står i bios at temperaturen er 100C. Etterhvert går den til 115 før den slår seg av. Det nytter ikke å velge ignore. Jeg har cleared cmos, men når jeg slår på igjen står det "Overcloking failed. Press f2 for default or f1 for setup". Det nytter ikke verken f1 eller f2. Jeg har i bios satt alt til default. Også har jeg koblet alt fra hverandre, slik at bare det som trengs for å drive en pc satt sammen. Jeg tror det er feilmåling. Når jeg setter perf mode til standard o.l starter den bare, og slår seg av før jeg får gjort noe. Jeg har fått hjelp av 3 stykker som kan en del, men alle har gitt opp. Mer info på blogen min her. Visste ikke hvor jeg skulle poste denne , men aner ikke hva som er galt. Hva tror dere problemet kan være? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Det kan være feil montering. Prøv å ta av kjøleren og monter den på nytt. Hvilken kjølepasta bruker du? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg bruker litt av den som følger med i mist tsunami, og litt av den som er på stock kjøleren i p4. Så det kan være mangel på kjølepasta? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Okay, nå installerte jeg kjøleren på nytt. Fikk installert win2k, men den overophetet seg 3 ganger under installasjonen. Det er et lan i byen som sansynligvis selger kjølepasta og vifter. Bør jeg kjøpe og installere noen vifter, og det er et ganske tynt lag med kjølepasta. Bør jeg kjøpe noe? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Ja det var merkelig. Høres veldig ut som om kjøleren ikke er skikkelig montert, siden du sier at den ligger på romtemperatur når cpu overopphetes. Er du sikker på at du har tatt av eventuell beskyttelsesfilm på kjøleren før montering? Kjølepasta skal legges på i et papirtynt lag, så det burde ikke være problemet. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg kjøpte cpu og hovedkort brukt, og da jeg skulle ha vannkjøling sendte forrige eier ikke med stock kjøler. Men da pumpekontrolleren døde måtte jeg ha en stock kjøler, så jeg fikk en brukt en fra en jeg kjenner. Altså det dreper din teori ang beskyttelsesfilm? Men om det er feilmåling, kanskje det finnes en nyere verisjon av bios. Igjen, kortet er Asus P5AD2 Premium. Noen som vet hvor jeg skaffer slik greie så jeg skriver det på en diskett? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Følg denne linken og søk etter kortet ditt. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Se screenshot. Ok, fant denne. Den zip fila er øverste verisjon på asus sida. Jeg har formatert en diskett med det filsystemet som vises i et annet vindu. Skal jeg bare legge AMI fila på disketten og boote opp? Tror dere det vil løse problemet? http://img445.imageshack.us/img445/1837/skjermdump2tq.png Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Disketten må være bootbar, det ligger en fremgangsmåte for hvordan dette skal gjøres på produsentens hjemmeside. Om dette vil løse problemene er jo litt vanskelig å si, men det er uansett en fordel å ha siste BIOS. Er du sikker på at forrige eier var helt ærlig med deg, altså at han ikke solgte deg et defekt produkt? Det skal forøvrig være mulig å gå inn i BIOS og endre innstillingene slik at maskinen ikke skrur seg av automatisk ved for høye temperaturer. Dette bør du bare gjøre hvis du er HELT sikker på at temperaturen blir feilmålt. Vil jo ikke at prosessoren din skal bli ødelagt. Link til fremgangsmåte. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Man kan aldri være siker nei. Men jeg har navnet osv. Ser i gaim at han har slettet meg, trolig blokkert og da han ikke svarte og gikk offline. Men vet aldri hvordan det er å være online i militæret.. Nytt inlegg kommer når jeg har kiket på guiden du opga. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Nå er den oppe å kjører Byttet ut stock kjøleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå