Gå til innhold

"Hjem på kvelden"? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å venter på en pakke fra Komplett.

Jeg pleier alltid å bestille i oppkrav, og at pakken skal hentes på posten, men av en eller annen merkelig grunn klarte jeg denne gangen å merke av for "Hjem på kvelden". Og jeg klarte ikke å finne noen funksjon for å endre dette etter at jeg hadde bestilt, men tenkte, "skitt au - da får jeg iallefall pakka raskere".

Jeg bestilte delene på Fedag kveld, og pakken ble sendt fra Komplett i går. Det vil si, den ble "Levert dato 2002-08-18", og "Sendt dato 2002-08-19", altså i går.

Så Komplett har faktisk vært raske; ikke noe å klage på der(iogmed at det har vært helg).

Men nå er det jo opp til posten da. Jeg hadde vel forventninger om at pakka skulle komme hit i kveld, men den står bare ankomstregistrert Oslo klokka 21.10 i går kveld - ikke noe mer.

Jeg bor på Lørenskog - ikke akkurat langt fra Oslo...

Er det noen som vet om "Hjem på kvelden" pakker først blir sendt til det lokale postkontoret, for å bli kjørt ut til kunden derfra, eller(i mitt tilfelle) vil en budbil kjøre fra Oslo og hit?

(ifølge Komplett blir pakkene kjørt ut med budbil)

Hvis pakka ikke kommer i kveld, er jo hele vitsen med "Hjem på kvelden" borte. For med pakkesporing ville jeg jo i så fall kunne ha henta pakka på postkontoret sannsynligvis i morgen tidlig.

Det eneste jeg "slipper" nå i så fall er å hente pakka selv. Men postkontoret er ti minutter unna, og pakka veier fem kilo....

Trodde noe av poenget også var at man fikk pakkene raskere enn ved vanlig henting på lokalt postkontor?

Noen med erfaringer? Spesielt lurer jeg på det med om pakkene blir sendt ut til lokalt postkontor først, og så derfra igjen til meg.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte et chieftec tower, kamera og to vifter fra komplett når de hadde ferie... Fikk pakken etter to dager, NESTEN verdt å betale 20kr mer... Det endte opp med at jeg satt hjemme og avlyste kino og ut i byen planer med venner.... Måtte vente hjemme på pakka... Hvis du ikke har alt for dårlig tid om dagen, så bestill med postoppkrav, Jobber/studerer du 24/7 så ta hjem på kvelden.

Husk at med HPK:D må du betale med en gang, mens oppkrav kan du vente opp til 2uker før du henter den...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-20 19:26, Anders Leipsland skrev:

Ville ikke vært for sikker på det. Er dårlig om den ikke kommer, men det ville ikke forundra meg

Du får krysse fingra :smile:

Det som er "kult" i så fall, er at jeg, hvis jeg hadde bestillt at jeg skulle hente den selv, ville kunne hente den i morgen tidlig som sagt, fordi den mest sannsynlig ville ha kommet fram til postkontoret da.

Men nå, fordi jeg bestillte Hjem på kvelden, må jeg i så fall vente til i morgen kveld på budbilen.

- Og jeg jobber skift.

I morgen er det kveldsvakt....

Yesss!!

:sad:

*krysser fingre og tær*

[ Denne Melding var redigert av: John P. på 2002-08-20 19:33 ]

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt hjem på kvelden fra Komplett noe jeg har vært fornøyd med. En gang måtte budet dra en 19-tommers skjerm pluss mange andre ting opp alle trappene fordi heisen ikke gikk. Ikke verst etter min mening.

Ganske behagelig og ikke måtte hente den + andre ting på postkontoret.

Lenke til kommentar

Har benyttet det en gang og da fikk jeg ikke hentet den ut! :sad:

Den avviste korte mitt.. Har nok noe å gjøre med at akkurat på gårdsplassen min har man ikke dekning med Telenor Mobil på grunn av et fjell. 50 meter unna har man dekning, men postmannen hadde ikke peil på hvordan man brukte terminalen g det skulle være mulig å benytte NetCom også. :sad:

Det endte med at jeg måtte kjøre etter postbudet til postkontoret (6 km en vei) og hente pakka der. Kjipt! :sad:

Lenke til kommentar

Heldiggriser! Har ikke fungert for meg de gangene jeg har prøvd... Jeg hadde forventa at budet hadde ringt om han/hun ikke fant huset. Jeg bor nemlig slik til for øyeblikket at jeg deler adresse med en offentlig bygning, og det er denne bygningen som synes best fra veien... Men ringe gjør de nok ikke nei...

Men det var bra du fikk den, John P. ! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...