Gå til innhold

Sikkerhet hos nettbankene.


Yeahright

Anbefalte innlegg

Dere har vel fått med dere at dere ikke bør bruke nettbankene for det er "farlig"!

 

Vel, det er det. Jeg tror ikke det er mange som er uenig med meg når jeg sier at "ingenting" er sikkert. Det bare hvor mye enn legger ned i sikkerhet som teller. Alle kan sette opp ZA, men hvis noen vil inn så får de det til.

 

Jeg husker tilbake (i de gode gammle dager) når det var en (aktiv) gruppe som het Crusaders (tror det var de. Kanskje noen husker bedre enn meg. :wink: )her i Oslo som viste VG (tror jeg) hvordan man cracket et minibank kort. Bankene hadde da i lang tid gått og sagt at det var UMULIG å knekke koden. Vel, det tok ca 3 min (den gang) å få frem de 4 flotte siffrene.

 

Mao i dag "lyver" bankene, igjen, om hvor sikkert nettet er.... Herregud! Hvor dum går det ann å bli??

 

Sjekket nettopp siden til digi.no. Det første som slo mot meg var dette:

http://www.digi.no/dtno.nsf/pub/dd20011129...21_tkw_76162050

Les linken før du fortsetter!

 

Denne Sverre Huseby må jo ha vært på månen. Uansett hvem som er gjør hva så er det banken som krever at vi skal gjøre "slik og slik" med SW de deler ut. Om jeg kan spoffe adressen eller hva det nå måtte være... Så er jo selvfølgelig IKKE banken SIKKER!

 

 

Arg!!!! Det er like jeg river av meg det lille håret jeg har igjen etter å ha lest om hvor flott sikkerheten er i nettbankene.

 

Nå har vel en del av dere vært igjennom http://www.try2hack.nl Hva hvis de som kom til level 9 virkelig gikk inn for å tømme kontoen din? Hvor lang tid tror du de hadde brukt? Jeg tør vedde på at de beste hadde vært igjennom i løpet av en dag. I løpet av 24 timer så ville kontoen min være tom hadde jeg hatt en.

 

Og en liten ting du kan tenke på: Hvis banken er så sikker hvorfor har ikke bankene samme garanti på nett-bruk som de har på mini/person- kortene?

Fordi DE VET at det ikke er sikkert!

 

Og ikke kom her og forsvar banken din! INGENTING er sikker på nettet. Det er kun et spørsmål om hvor lang skal en gå for å gjøre det sikkert. Med en enkel brannmur som ZA så holder du ute script-kiddies. Men ikke de som virkelig vil inn.

 

I'm out....

 

[ Denne Melding var redigert av: Yeahright på 2001-11-29 20:29 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Yeahright på 2001-11-29 20:33 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Yeahright skrev (2001-11-29 20:27):

Dere har vel fått med dere at dere ikke bør bruke nettbankene for det er "farlig"!


Vel, det er det. Jeg tror ikke det er mange som er uenig med meg når jeg sier at "ingenting" er sikkert.


 

Veldig enig med deg i dette. Når det gjelder nettsikkerhet mener jeg dette er opphauset i meste laget. Hvor vanskelig er det å begå økonomisk kriminalitet utenfor nettet? For eksempel trikse med folks VISA kort, eller utgi seg for å være en annen for å få tak i personlige opplysninger. Ærlig talt tror jeg dette er langt enklere måte å skaffe seg det man måtte ønske, enn å prøve å hacke en nettbank...

Lenke til kommentar

Crusaders finnes da fortsatt(om enn ikke i så aktiv for som før). De arrangerer jo TG vært år :smile: Eneste ting de gjør forøvrig. http://www.crusaders.no

 

Når det gjelder sikkerhet på nettbanker så er det hovedsaklig bankens problem. Hvis noen hacker banken så er de banken som må betale for svinnet og ikke du. Nettbanker er sikkert nok, men det er klart at hvis de rette personene vil gjøre ugang så klarer dem det.

Lenke til kommentar

Hehe... Jeg visste at C. fortsatt eksisterte. Tenkte jeg skulle fyre igang en diskusjon på det også. At det ikke skjer noe mener jeg i noen grupper lengre. Alle er jo snille som lam for tiden. Den eneste som kanskje kunne ha sagt noe var Jon....

 

Vel, når det gjelder sikkerheten i nettbankene; hvis jeg rapper det "vanlige" konto nr. ditt og missbruker det så kan det hende at du må ut med ca 5000 (om jeg ikke tar helt feil) i egenandel. Resten tar banken på seg. Men skulle jeg gjort det samme over nettet med din "nett konto" så må du stå for alt selv. Og det er det som i mine øyne er galt når baneken sier at alt er 100% sikkert bla bla... Hvis det er så sikkert hvorfor ikke ha de samme reglene der?

 

Jeg skjønner hvorfor. Det er ikke sikkert. Det vet jo alle som er litt oppe gående.

 

Men bankene vil jo ha kunder derfor lyver de om sikkerheten.

 

Den eneste fordelen med tanke på egen sikkerhet er jo at jo flere som bruker nettbank jo lavere blir sjangsen for at du blir tilfelldig den utvalgte i en evt. svindel av kontoen din.

 

Tastes!

 

[ Denne Melding var redigert av: Yeahright på 2001-12-01 17:29 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Yeahright på 2001-12-01 17:31 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...