Gå til innhold

Nettop hentet LG L1950H-SN LCD skjerm

Anbefalte innlegg

Ah, endelig fått hentet ut min første LCD fra posten, en LG L1950H-SN :dribble:.

Du verden så godt det er med LCD fremfor CRT. et lysere og mye "renere" bilde (kjører DVI såklart).

Har ingen døde piksler, noe som er bra.

Men noe som er rart, og samtidig artig, er at på hardware.no's prisguide, butikken jeg kjøpte den og så vidt jeg husker også LG sine hjemmesider er den oppgitt til 12ms responstid, men både på kartongen og på skjermkanten/-rammen er det oppgitt 8ms responstid. Lurer på hva som er riktig. Det er iallefall ingen form for etterslep i spill som jeg kan se.

Dessuten er vel "-SN" kanskje en betegnelse på en "second edition" elns, som her menes 8ms utgave.

Noe jeg ikke likte så godt derimot, er høydejusteringa. Jo, det er fint å justere i høyden, men synes ikke den går lavt nok egentlig. På det laveste er den nok på høyde med skjermer uten justering. Høydejusteringa var egentlig hovedgrunnen til at jeg gikk for denne fremfor mange av de andre. Men når det er sagt, der den står nå på laveste høydenivå, er den perfekt for min sittehøyde.

Ja, jeg vil så absolutt anbefale skjermen til de som er på utkikk etter en LCD. Om den er bedre eller dårligere enn andre vet ikke jeg, jeg er iallefall fornøyd med den.

Jeg skulle gjerne ha testet den mer i spill, men datamusa mi, MX1000, vil jo ikke lade :mad:

Ja. baklyset lekker litt igjennom over og under på mørke bakgrunner, men det forstyrrer ikke meg.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...