batti64 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har et 6800 Ultra, har skiftet kjøler til Zalman VF700 Cu, når jeg denne kjører på 12v ligger temperaturen på ca 54 grader idle og på 5v ca 60 grader. Under load ligger det på ca 70 grader på 12v og ca 85 grader på 5v. Kjører 5v nå pga. støy Er 85 grader på load litt for mye, eller går det helt fint? Med stock kjøler var temperaturen 54 idle og rett over 70 grader load. Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 85 grader er litt mye, men kjernen tåler opp til 120 grader, så det er ingen fare. Jeg ville ikke bekymret meg noe over det... Kan hende at du har tatt på litt for mye kjølepasta eller at det ikke er ordentlig kontakt mellom core og kjøler. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Åssen er luftstrømmen i kabinettet? Jeg har gjort akkurat det samme som deg, dog ikke testa Zalman-kjølern på 5V. Idle ligger og vipper på 50 grader, mens temperaturen aldri har vært over 65 grader etter flere timer HL2. ER det forresten så stor forskjell på støven fra kjøler'n at du kan forsvare 5V i steden for 12V? Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Luftstrømmen i kabinettet er ok. Har koblet fra viftene i sidedøren pga. støy, men har 1 120mm vifte foran og 1 bak Tror jeg skal prøve å montere kjøleren på ny en dag jeg har tid og se om det hjelper. Jeg synst at på det blir for mye støy på 12v. Er faktisk denne jeg hører best på 5v og. Har og en http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SPFC70BL]SLIK[/url] vifte som står under. Den kjører dog på laveste hastighet. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) *borte borte!* Endret 14. oktober 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå