Mayhem Soap Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei Problemstilling: Jeg får ikke satt oppløsningen i World of Warcraft til det riktige, det skal være 1680x1050, får bare satt 800x600/1280x1024. Jeg har widescreen skjerm. Hardware: Et Geforce 6800GT (dual DVI), en 20" Dellskjerm (1680x1050) og en LG plasma (HD ready, 1024x768) Spørsmål: Jeg har hatt denne problemstillingen før, men jeg husker ikke hvordan jeg fikset det. Er det sånn at de de DVI kontaktene har forskjellige egenskaper? Kan dette bli løst om jeg bytter om kontaktene? Jeg kjører Dualview, noe jeg trodde gjorde det mulig og kjøre 2 skjermer med forskjellig oppløsning. Det gjør de også nå, men tydligvis gjør dette at jeg ikke får satt den ønskede oppløsningen i WoW. Trekker jeg ut LG'en (plasma) og kjører med en skjerm så er alt ok. Noen som kan hjelpe meg? takker! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 prøvd å sette LG'en som primary skjerm? Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 prøvd å sette LG'en som primary skjerm? 4999977[/snapback] Ja, den står som primær skjerm (Dell). Under skjermegenskapene (kontollpanelet) står det 2 (den grafiske framstillingen) på Dell og LG som 1 (sekundær) Skal prøve det når jeg kommer hjem. Det er jo Dell'en som er hovedkskjermen min uansett, men jeg kan jo flytte over desktoppen til Dell'en... takker Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 funka det? *legge til et par extra ord for å komme over den idiotiske 14 tegn grensa* Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 funka det? *legge til et par extra ord for å komme over den idiotiske 14 tegn grensa* 5002340[/snapback] Nei... Nå har jeg prøvd og bytte kablene bak på skjermkortet...funka ikke. Jeg har har satt plasmaen til primærskjerm...funka ikke. Har sittet med det i noen timer i kveld, begynner og bli lei her..spesielt siden jeg fikk det til å fungere forrige gang. Lurer på om jeg må legge inn driverene på nytt! Begynne forfra igjen. Det merklige er at når jeg bare har en skjerm (med omstart) fungerer det, setter jeg maskina til og bruke bare en skjerm (med begge tilkoplet) fungerer det ikke. Noen som kan hjelpe? Trodde at jeg kunne kjøre to skjermer helt uavhengige av hverandre, men tydeligvis så blir det kluss når begge er tilkoplet... Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg oppdaget rett før jeg gikk på jobb i dag at det kan se ut som om grafikkortet oppfatter Dell skjermen som HDTV og plasmaen som vanlig skjerm. Hvorfor vet jeg ikke, for Dell skjermen er satt som primær skjerm (selv om den står som skjerm 2 når jeg trykker på "idenifiser skjermer" Jeg har lest i manualen til driverene og det er masse instillinger som jeg ikke har hatt tilgang til, derfor forstreker dette teorien om at systemet mitt "blander" de skjermene. Noen som har opplevd liknende? Problemer er som sagt ikke at jeg ikke får bilde på plasmaen (det er super fine bilder ), men jeg får ikke satt opp oppløsningen i spill til ønskede verdier (spesielt WoW siden det er det jeg spiller om dagen!) Noen tanker? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 hm....jeg skal sende tråden til en kompis som har en tv widescreen som han bruker flittig, kanskje han vet noe. ellers så er mitt tips å laste ned drivere til skjermene dine. vet ikke om det går med tven, men det skulle nok være en for pc skjermen din. Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Det skal jeg...har en Dell driver, men etter litt leting på nett tror jeg det ikke finnes drivere til Tv'en!.. takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Mayhem Soap Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 Fikk ordnet det! Løsning: Kople opp Dell skjermen først, sette riktige innstillinger, slå av, kople til plasma. Så sette instillingene til den UTEN og kjøre noen TV-Wizard!. Poenget er at skjerm 1 (Dell) er hovedskjermen samtidig som det står 1 i den grafiske fremstillingen. Kanskje noe av forklaringen er at jeg har koplet Dell'en med DVI og plasmaen som analog (DVI-->Aanlog overgang). Hadde jeg byttet rundt så hadde det sikkert ikke vært noe problem. Innbiller meg at det blir mye bedre bilde med DVI (som dataskjerm), men det er ikke sikkert det er så veldig forskjell?? Ok, takk for svar Jeg syntes dette har vært unødig vanskelig, og stygge ord er blitt sagt... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 forskjellen er kanskje ikke så stor, men om du kan bruke dvi på begge skjermer, så er det like greit å gjøre det mener nå jeg da. men fint at du klarte det. bare husk at ikke alle spill støtter wide screen res. Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Kan nevne at jeg fikk usigelig mye bedre bilde med DVI på min pc-skjerm, Nec 1770NX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå