Gå til innhold

Hvilken FM-sender til Creative Zen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Creative Zen og har tenkt å kjøpe en FM-sender til den så jeg kan bruke den over bilstereoen.

Er det noen som har gode erfaringer med FM-sendere, har lest at det kan være litt varierende kvalitet på lyden. Komplett.no selger "Monster CarPlay FM sender", men den får litt jalla kritikk. Lurer også på om det går å bruke Griffin iTrip for iPod til Creative Zen.

Håper at noen har noen erfaringer på dette, vil gjerne kvitte med med ørepluggene i bilen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være snerpete, eller for å være en gledesdreper, men så vidt jeg vet er det ulovlig å bruke FM-sendere her i landet. Et rigid lovverk gjør at man må ha konsesjon fra staten for å sende på FM-båndet, og har man ikke det blir man regnet for å drive med piratradiosendinger. Så kanskje dette ikke er stedet å ta det opp. ;)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen. Merkelig i grunn at såpass svake FM-sendere ikke er tillatt å bruke, men men...

Har lest litt på nettet den siste tiden, og det ser ut til at ccrane senderen til www.mahadet.no ville ha dekket mine behov i allefall

Lenke til kommentar

De er tillat å eie, men ikke å bruke (ble selv tatt for piratradio en gang tidlig på 80 tallet) Jeg kjøpte denne hos netshop.no:Radiooverføring av lydsignal

Varenr: 17155

Produsentens varenr: FM TRANSMITTER

Den bruker et 1,5 volt batteri, ok lyd rekker 8-10 m. Men den blir ustabil når batteriet begynner å bli oppbrukt. Der er plugg for ekstern power som er 5 v av alle ting, koblet til 6 volt, da det var det jeg hadde tilgjengelig, den fungerte veldig bra, men plaget dessverre naboer flere hundre meter unna. Digital, valgfri frekvens 98-108 mhz. Desverre svært manglende bruksanvisning, så det er prøv og feil. Men svært billig. 295 kr

Lenke til kommentar
De er tillat å eie, men ikke å bruke (ble selv tatt for piratradio en gang tidlig på 80 tallet) Jeg kjøpte denne hos netshop.no:Radiooverføring av lydsignal 

Den bruker et 1,5 volt batteri, ok lyd rekker 8-10 m. Men den blir ustabil når batteriet begynner å bli oppbrukt. Der er plugg for ekstern power som er 5 v av alle ting, koblet til 6 volt, da det var det jeg hadde tilgjengelig, den fungerte veldig bra, men plaget dessverre naboer flere hundre meter unna. Digital, valgfri frekvens 98-108 mhz. Desverre svært manglende bruksanvisning, så det er prøv og feil. Men svært billig. 295 kr

5063140[/snapback]

Hva slags strømforsyningplugg er det?

Ville det f.eks. kunne fungert sammen med denne (for bruk i bil)?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=88107

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

5063140[/snapback]

Hva slags strømforsyningplugg er det?

Ville det f.eks. kunne fungert sammen med denne (for bruk i bil)?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=88107

5063375[/snapback]

Husker ikke navnet på pluggen, men det er den samme som på Nokia 3310 (klippet pluggen fra en nokia ladder)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...