gengh Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har en Creative Zen og har tenkt å kjøpe en FM-sender til den så jeg kan bruke den over bilstereoen. Er det noen som har gode erfaringer med FM-sendere, har lest at det kan være litt varierende kvalitet på lyden. Komplett.no selger "Monster CarPlay FM sender", men den får litt jalla kritikk. Lurer også på om det går å bruke Griffin iTrip for iPod til Creative Zen. Håper at noen har noen erfaringer på dette, vil gjerne kvitte med med ørepluggene i bilen... Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Ikke for å være snerpete, eller for å være en gledesdreper, men så vidt jeg vet er det ulovlig å bruke FM-sendere her i landet. Et rigid lovverk gjør at man må ha konsesjon fra staten for å sende på FM-båndet, og har man ikke det blir man regnet for å drive med piratradiosendinger. Så kanskje dette ikke er stedet å ta det opp. Lenke til kommentar
gengh Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Takk for tilbakemeldingen. Merkelig i grunn at såpass svake FM-sendere ikke er tillatt å bruke, men men... Har lest litt på nettet den siste tiden, og det ser ut til at ccrane senderen til www.mahadet.no ville ha dekket mine behov i allefall Lenke til kommentar
roxy12 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 De er tillat å eie, men ikke å bruke (ble selv tatt for piratradio en gang tidlig på 80 tallet) Jeg kjøpte denne hos netshop.no:Radiooverføring av lydsignal Varenr: 17155 Produsentens varenr: FM TRANSMITTER Den bruker et 1,5 volt batteri, ok lyd rekker 8-10 m. Men den blir ustabil når batteriet begynner å bli oppbrukt. Der er plugg for ekstern power som er 5 v av alle ting, koblet til 6 volt, da det var det jeg hadde tilgjengelig, den fungerte veldig bra, men plaget dessverre naboer flere hundre meter unna. Digital, valgfri frekvens 98-108 mhz. Desverre svært manglende bruksanvisning, så det er prøv og feil. Men svært billig. 295 kr Lenke til kommentar
roxy12 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) CCrane FM Stereo Transmitter CCrane, den virker bra, men litt dyr ? Endret 26. oktober 2005 av roxy12 Lenke til kommentar
robotlogin99 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 De er tillat å eie, men ikke å bruke (ble selv tatt for piratradio en gang tidlig på 80 tallet) Jeg kjøpte denne hos netshop.no:Radiooverføring av lydsignal Varenr: 17155 Produsentens varenr: FM TRANSMITTER Den bruker et 1,5 volt batteri, ok lyd rekker 8-10 m. Men den blir ustabil når batteriet begynner å bli oppbrukt. Der er plugg for ekstern power som er 5 v av alle ting, koblet til 6 volt, da det var det jeg hadde tilgjengelig, den fungerte veldig bra, men plaget dessverre naboer flere hundre meter unna. Digital, valgfri frekvens 98-108 mhz. Desverre svært manglende bruksanvisning, så det er prøv og feil. Men svært billig. 295 kr 5063140[/snapback] Hva slags strømforsyningplugg er det? Ville det f.eks. kunne fungert sammen med denne (for bruk i bil)? http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=88107 Lenke til kommentar
roxy12 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 De er tillat å eie, men ikke å bruke (ble selv tatt for piratradio en gang tidlig på 80 tallet) Jeg kjøpte denne hos netshop.no:Radiooverføring av lydsignal Varenr: 17155 Produsentens varenr: FM TRANSMITTER Den bruker et 1,5 volt batteri, ok lyd rekker 8-10 m. Men den blir ustabil når batteriet begynner å bli oppbrukt. Der er plugg for ekstern power som er 5 v av alle ting, koblet til 6 volt, da det var det jeg hadde tilgjengelig, den fungerte veldig bra, men plaget dessverre naboer flere hundre meter unna. Digital, valgfri frekvens 98-108 mhz. Desverre svært manglende bruksanvisning, så det er prøv og feil. Men svært billig. 295 kr 5063140[/snapback] Hva slags strømforsyningplugg er det? Ville det f.eks. kunne fungert sammen med denne (for bruk i bil)? http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=88107 5063375[/snapback] Husker ikke navnet på pluggen, men det er den samme som på Nokia 3310 (klippet pluggen fra en nokia ladder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå