Gå til innhold

Amotor: Kollektivfelt for alle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesj, vi har slikt i Trondheim og det er bare unntaksvis jeg ser biler med for få folk som bruker feltet. Gjengangeren er store bmw'er og MB'er med folk i skjorte og slips som bruker kollektiv+2 feltet.. Mens jeg satt og stampa i kø på vei hjem fra jobb i vanlige arbeidsklær, i riktig felt.

For senest 2 dager siden så jeg imidlertid en bil som ble stoppet for å ikke ha hatt mange nok passasjerer for å kjøre i dette feltet.

Så lenge politiet passer på og viser at de følger med tror jeg det fungerer ganske greit.

At slike felt blir et argument for heller å kjøre bil enn buss tviler jeg på, et sted må man jo tross alt gjøre av bilen når man kommer fram.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
ja, kordan ser det ut... bildet på sida funka ikkje.

5174520[/snapback]

De nye skiltene ble presentert i forbruker.no (Aftenposten) for et par uker siden. Dessverre har jeg ikke funnet disse på andre sider, og kan derfor ikke varte opp med noe bedre enn disse skiltene med dårlig oppløsning (feil på forbruker.nos sider) Bilde nummer fire gjelder bruk av kollektivfeltet. Ellers er det mange andre nye skilter av interesse.

Kjør pent! Dette er ikke bare en henstilling, men derimot en ordre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...