Moskus Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Er det mulig å få til dette? Jeg har et behov for å komme inn på maskinen via nettet (Remote Desktop) men det hadde vært greit om den ikke trengde å stå på hele tiden. Jeg brukte WakeOnLan da jeg hadde kabel-nettverk, men har nå gått over til trådløst. Er det mulig å få til? (Maskinen vi snakker om er en laptop og har et PCMCIA trådløst kort. Har tilgang til trådløst kort i USB-format også). Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jepp, men det spørs hvilken router du har. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Nei, det går nok ikke, har aldri sett trådløse kort som støtter wake on lan. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Jaja... det var iallfall verdt et forsøk! Takk for svar! Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Når laptoper er slått av er alt slått av. Stasjonære PCer kan ha den luksusen å kunne gi strøm til PCI bussen slik at nettverkskortet kan slå på PCen. Derfor er denne funksjonen så og si fraværende i WLAN grunnet at det primært var tiltenkt bærbare PCer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå